اسپری ضد تعریق خوب است یا بد؟

با شروع فصل گرما یکی از دغدغه های افراد تعریق بیش از حد و بوی نامطبوع بدن میباشد. یکی از راههای کنترل بوی نامطبوع و تعریق زیاد بدن استفاده از مام و اسپری ضد تعریق بوده است. غدد تولید کننده عرق در بدن وظیفه خارج کردن مواد سمی را دارند. این غدد حرارت بدن را متعادل کرده و از گرمازدگی جلوگیری میکنند 

حمام روزانه، پوشیدن لباسهای خنک و نخی که تبادل هوا را امکان پذیر کند، نخوردن غذاهای تند، دوری از استرس و عصبانیت و همچنین نوشیدن آب فراوان می تواند به کنترل تعریق بدن و جلوگیری از بوی نامطبوع کمک کند. در حال حاضر انواع مختلفی از محصولات ضدعرق و خوشبو کننده در بازار موجود میباشد. برای اینکه بدانیم اسپری ضد عرق چیست و چه فوایدی دارد، شما را به خواندن ادامه این مقاله دعوت میکنیم.

اسپری ضد تعریق خوب است یا بد؟

بیشتر افراد همیشه به دنبال خوشبو بودن و داشتن ظاهر آراسته هستند. تعرق زیاد و بجا ماندن اثرات آن روی لباس باعث ناراحتی و احساس بد در افراد میشود. بهترین راهکار برای مقابله با تعریق زیاد و بوی بد استفاده از محبوب ترین محصولات بیز ضد تعریق میباشد. ضد تعریق به دلیل استفاده آسان، رایحه های مطبوع و متنوع و قابل حمل بودن، بسیار محبوب میباشند.

آشنایی با ویژگی محصولاتی که تعریق بدن را کنترل می کند.

هیپرهیدروزیس باعث می شود که بدن شما بیشتر از آنچه که نیاز دارد عرق کند، گاهی اوقات بدون دلیل ظاهری، عرق کردن می تواند ناراحت کننده و شرم آور باشد.
به همین دلیل است که بسیاری از مردم هرگز به دنبال کمک نیستند.
درمان هایپرهیدروزیس (مانند ضد تعریق های خاص و درمان های با تکنولوژی بالا) گزینه هایی را به شما ارائه می دهد.
شما می توانید علائم خود را کاهش دهید و کنترل زندگی خود را دوباره به دست آورید.

انواع ضد تعریق ها

انواع ضد تعریق در بازار ها وجود دارد که نه تنها از نظر شکل ظاهری با هم متفاوت هستند بلکه از نظر نحوه استفاده و ماندگاری هم با هم متفاوت می باشند. از انواع ضد تعریق های موجود در بازار موارد زیر را نام خواهیم برد:

  1.  مام
    2.    اسپری

دو مورد گفته شده خود نمونه های مختلفی دارند که از نظر رایحه و گاه شکل مواد با هم متفاوت هستند، باید بگوییم که نام ها در نمونه های رولی، صابونی و پودری تولید می شوند و اسپری ها تنها در رایحه متفاوت می باشند. تنوع در محصولات بیز شاپ تهران در خصوص رایحه این ضد تعریق ها به دلیل متفاوت بودن سلیقه ها می باشد، مثلا برخی افراد برای استفاده از مام راحت تر هستند اما برخی افراد اسپری را ترجیح می دهند زیرا می توان اسپری های ضد تعریق که رایحه خوب و ماندگاری هم دارند را در محیط بیرون هم استفاده کرد و از تعریق بدن خود جلوگیری کرد.

تفاوت خوشبو کننده ها با ضد تعریق ها 

تفاوت این دو با هم بسیار ساده و مهم است.
دئودورانت یا خوشبو کننده ها در برابر بو محافظت می کند، در حالی که ضد تعریق از عرق و بو محافظت می کند.
اسپری به شما کمک می کند تا شاداب و سر زنده بمانید، در حالی که ضد تعریق به کنترل عرق نیز کمک می کند.
اگر می خواهید از خیسی زیر بغل جلوگیری کنیدضد عرق ها بسیار عالی است.
آلومینیوم ماده فعال ضد تعریق است که به کاهش تعریق کمک می کند.
قابل ذکر است که دئودورانت ها، با به حداقل رساندن باکتری هایی که چربی و پروتئین های عرق شما را تقویت می کنند، از بوی بد بدن جلوگیری می کنند.
ضد تعریق ها، این عدم رشد باکتری ها باعث توقف بو می شود، اما این توانایی ضد تعریق ها برای مسدود کردن موقت منافذ است که تعریق را کاهش می دهد.

لطفا مقاله پیش رو مطالعه کنید و از خواص این محصول استفاده کنید: قهوه گانودرما سوپریم برای زگیل تناسلی

اسپری ضد تعریق یک محصول مراقبت از پوست است که به کاهش تعریق زیر بغل کمک می کند.
اسپری ضد تعریق ها با مسدود کردن منافذ لایه بیرونی پوست، میزان عرق مجاز به سطح را کاهش می دهند.
آلومینیوم در همه اینها چه نقشی دارد؟
نمک های آلومینیوم در اسپری ضدعرق ها برای کمک به کاهش جریان عرق در ناحیه زیر بغل موجود است.
نمک‌ها دسترسی به قسمت بالایی غدد عرق را محدود می‌کنند تا ترشح عرق دشوارتر شود.
نمک های آلومینیوم همچنین با کاهش تعداد باکتری های مرتبط با تولید بو، نقشی در کاهش بوی عرق دارند.

نحوه عملکرد ضد تعریق ها

حال به نحوه عملکرد ضد تعریق میپردازیم. اصلی ترین مواد تشکیل دهنده این نوع اسپری ها نمکهای فلزی و آلومینیوم است که با ایجاد یک لایه محافظتی در سطح پوست منافذ عرق را میبندد. به این ترتیب تعرق بدن را کاهش داده و برای مدت مناسبی از ایجاد بوی بد جلوگیری میکند. همچنین از زرد شدن لباس نیز پیشگیری میکند و دیگر نگرانی برای شستشوی زیاد لباس و خراب شدن رنگ و بافت پارچه وجود ندارد.

مام بهتره یا اسپری 

انتخاب مام یا اسپریبه شخص استفاده کننده بستگی دارد. اگر جزو افرادی هستید که غدد عرق فعالی دارید و از خیس شدن لباس هایتان خسته شده اید پیشنهاد ما به شما یک اسپری ضد تعریق میباشد. اما اگر فقط مایل به رفع بوی بد عرق هستید میتوانید از یک مام یا اسپری خوشبوکننده استفاده کنید.

نحوه استفاده اسپری 

بهترین زمان استفاده از اسپری ضد تعریق بعد از حمام می باشد چون پوست تمیز است و باعث دوام بیشتر اسپری میشود. نکته مهمی که باید رعایت کنید این است که قبل از استفاده به خوبی آن را تکان دهید تا مواد موجود در اسپری به خوبی ترکیب شوند. و در نهایت از فاصله 15 سانتی متری بدن آن را اسپری کنید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود و سپس لباستان را بپوشید. در زمان اسپری کردن پوست بدن باید خشک و تمیز باشد.

اگر در مورد اسپری ضد تعریق نمیدانید بهتر است مقاله را مطالعه کنید.

بهترین اسپری 

بهترین اسپری ضد تعریق محصولی است که رایحه مطبوع داشته باشد و به پوست بدن آسیب نرسانده همچنین از تعریق زیاد جلوگیری کند. در زیر به بهترین محصولات در این زمینه اشاره میکنیم.

 اسپری ضد تعریق رکسونا با رایحه خاص و بینظیر محصول کشور ترکیه میباشند. حفاظت 48 ساعته دارد و از عرق کردن و ایجاد لکه روی لباس جلوگیری میکند. این اسپری با سابقه درخشان یکی از بهترینها در این زمینه می باشد و با کیفیت و حفاظتی که ایجاد میکند طرفداران بسیار زیادی دارد. اسپری ضد تعریق رکسونا در حجم 150 میلی لیتر مناسب برای خانمها و آقایان موجود میباشد.

اسپری داو

محصولات داو حاوی ¼ کرم مرطوب کننده میباشد که باعث لطافت پوست زیر بغل میشود. فرمولاسیون ویژه داو باعث محافظت از این ناحیه حساس میشود و با ایجاد رطوبت از خشکی و خارش پوست جلوگیری میکند. اسپری ضد تعریق داو محصول کشور ترکیه است و یکی از محبوب ترین ها در زمینه محصولات بهداشتی میباشد. اسپری ضد تعریق داو در حجم 150 میلی لیتر و ماندگاری 48 ساعته در رایحههای مختلف برای خانمها و آقایان موجود میباشد.

اسپری نیوا

در مناسب بودن خرید اسپری ضد تعریق شک نکنید زیرا محصولات نیوا برندی شناخته شده می باشد و با بیشتر سلیقه ها سازگار است. این اسپری دارای رایحه های دلنشین و بی نظیری است و به علت نداشتن الکل از حساسیت پوستی برای فرد جلوگیری میکند. اسپری ضد تعریق نیوا محصول کشور آلمان، دارای طرفداران بسیاری میباشد. اسپری ضد تعریق نیوا در حجم 150 میلی لیتری، با ماندگاری و محافظت 48 ساعته برای استفاده خانمها و آقایان موجود میباشد. >

اسپری لورال

برند لورال در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی از مطرح ترین برندهای جهان میباشد. این محصول دارای 4 عملکرد ضد تعریق، خوشبو کننده، از بین بردن باکتری ها و جلوگیری از لکه شدن لباس میباشد. با استفاده از این محصول در طول روز با خیال راحت به فعالیت بپردازید. اسپری ضد تعریق لورال محصول کشور فرانسه، در حجمهای 150 و 250 و با ماندگاری 48 و 96 ساعته برای خانمها و آقایان موجود میباشد.

اسپری کامان

اسپری ضد تعریق کامان فاقد مواد سرطانزا و محرکها میباشد و در نتیجه برای کسانی که پوستهای حساس دارند یک انتخاب عالی میباشد. این اسپری با جذب قوی و همچنین ماندگاری طولانی باعث جلوگیری از ایجاد بوی بد میشود. پس از استفاده از این محصول حس خنکی فوق العاده ای روی پوست خود احساس میکنید. اسپری ضد تعریق کامان در حجم 125 میل و ماندگاری 48 ساعته، تحت لیسانس آلمان برای خانمها و آقایان موجود میباشد.

اسپری نلا

اسپری ضد تعریق نلا با داشتن خاصیت ضدعفونی کننده قوی، مانع از رشد باکتریها و قارچها در پوست شما میشود. این محصول امکان استفاده برای زیر بغل، کشاله ران، کف دست و غیره را دارد و کاملا گیاهی میباشد. اسپری ضد تعریق نلا فاقد اسانس و مواد نگهدارنده بوده و برای خانمها و آقایان مناسب است.

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اسپری ضد تعریق خوب است یا بد؟" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اسپری ضد تعریق خوب است یا بد؟"، کلیک کنید.