بوی عطر تو دنیامو برداشت

بی شک برای هر کدام از ما بارها پیش آمده که در خیابان، اتوبوس، تاکسی یا مترو از کنار فردی رد شده، بوی عطر آن را به خوبی حس کرده و بعد از رفتن او هم بوی او همچنان در اطراف ما مانده است. در چنین مواقعی اولین چیزی که به ذهن هر کدام از ما می آید، این است که چه مقدار ادکلن روی بدن و لباس خود زده است. در صورتی که ممکن است، آنقدر هم عطر به خود نزده باشد، بلکه از عطری استفاده کرده که پخش بوی آن بالاست. آیا می دانید، پخش بوی عطر چیست؟ یا چرا در برخی مواقع بوی عطرم پخش نمیشه؟

تاثیر عطر و بوی ادکلن بر جسم و روان | نیازکو نماد اصیل کفش چرم تبریز

سیاژ یا پخش بوی عطر چیست ؟

پخش بوی عطر که اصطلاحا به آن سیاژ هم گفته می شود، رد پایی است که یک عطر پس از اسپری شدن از خود بر جای می گذارد. اگر بخواهیم به شکل دیگری پخش بوی عطر را توصیف کنیم، می توان آن را به موج های دریا تشبیه کرد که

به صورت نامنظم اما شکیل پشت سر عطر راه می افتند و هر کسی در مسیر آن قرار گیرد را مست خود می کنند. دقت داشته باشید که میزان پخش بوی عطر به استفاده بیش از حد از آن ارتباطی ندارد، بلکه این ترکیبات و اصالت یک عطر است که میزان پخش بوی آن را تعیین می کند.

معنای پخش بوی عطر را زمانی می توانیم، بهتر متوجه شویم که شخصی وارد اتاقی شده و بعد از مدتی از آن جا بیرون می رود، ولی بوی عطرش تا مدتی در آن فضا باقی می ماند. یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در حین خرید عطر و ادکلن باید به آن توجه کنیم دقیقاً همین موضوع است.

طراحی و فرمولاسیون ادوپرفیوم ویتابلا نتیجه ی سه سال کار تیمی و بر اساس تجربه ی 5000 تایی عطرهایی است که توسط عطرسازهای مشهوری همچون «دومینیک روپیون» (Dominique Ropion)، «اولیویر پولژ» (Olivier Polge) و «آن فلیپو» (Anne Flipo) ساخته شده اند.

وقتی از عطری استفاده کنیم که پخش بوی بالایی داشته باشد، ناخودآگاه افراد تا مدتی بعد از رفتن ما با استشمام رایحه عطرمان به یاد ما می مانند. به همین خاطر همیشه توصیه می شود که در اولین ملاقات عاشقانه و حتی قرارهای کاری از عطری استفاده کنید که پخش بوی بالایی داشته باشد، به این ترتیب به سادگی می توانید، تاثیر مثبتی برای طرف مقابل به جای بگذارید.

چگونه پخش بوی عطر خود را بالا ببریم؟

درست است که در ابتدای این مطلب و در تعریف پخش بوی عطر گفته شد که اصل بودن یک عطر می تواند، نشان دهنده بالا بودن پخش بوی آن باشد، اما با این حال همیشه هم نمی توان پخش بوی پایین عطر را گردن غیراصل بودن عطر انداخت.

توجه داشته باشید که عوامل دیگری هم می توانند در پخش بوی بالای یک عطر دخیل باشند. این بخش از مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید تا بتوانید به ساده ترین شکل ممکن، پخش بوی عطر خود را بالا ببرید.

  • اولین نکته ای که برای بالا بردن پخش بوی عطر باید رعایت کنید، این است که قبل از عطر زدن بدن شما باید تمیز، خشک و عاری از هرگونه کثیفی باشد. به همین سادگی پخش بوی عطر بالا می رود و عطر رایحه خود را بهتر نشان می دهد. حال دقت کنید، اگر می خواهید بعد از حمام عطر بزنید، اول به بدنتان لوسیون بزنید و وقتی به خوبی جذب پوست شما شد، آن گاه عطر را روی بدنتان اسپری کنید.
  • دومین نکته برای بالا بردن میزان پخش بوی عطر این است که عطر را با فاصله 20 سانتی متری به نقاط نبض دار خود اسپری کنید. دقت کنید که عطر را نباید به میزانی استفاده نمایید که بدن شما را خیس کند، بلکه باید به شکل قطرات ریز روی پوست شما بشیند.

چگونه می توان پخش بوی عطر را کم کرد؟

اکنون که دانستید، چگونه می توان پخش بوی یک عطر را بالا برد، به این سوال می رسیم که چطور می توان پخش بوی ادکلن را کم کرد؟ چنین سوالی شاید کمی عجیب به نظر برسد. اصلا چرا باید بخواهید که پخش بوی عطر را کاهش دهید.

اما ممکن است، گاهی اوقات در محیطی قرار بگیرید که نباید بوی عطر زیاد از حد به مشام برسد، یا این که وارد محیطی شوید که در آن شخصی بیمار حضور دارد و بوی عطر هر چند هم که دلپذیر و شیرین باشد، باعث ایجاد مزاحمت برای او می شود.

در چنین مواقعی و برای کاهش پخش بوی عطر، تنها کافی است مقداری پنبه برداشته و آن را به الکل آغشته کنید، سپس پنبه الکلی را به محلی که عطر روی آن اسپری شده، بزنید. در واقع آن را پاک کنید! الکل باعث از بین رفتن پخش بوی ادکلن شده و ماندگای آن را کاهش می دهد.

بسیاری از افراد تصور می کنند عطر زدن ساده ترین مرحله آماده شدن است؛ درصورتی که این فکر کاملا اشتباه است و عطر زدن باید با اصول خاص خود انجام شود. بخشی از بدن که به آن عطر می زنید، مقداری که اسپری می کنید و حتی مکانی که عطرتان را در آن جا نگه می دارید، بر ماندگاری و پخش بوی عطر تاثیر دارند.

در این مقاله با نگاه حرفه ای تری نحوه صحیح عطر زدن را بررسی می کنیم و ترفندهایی را برای بالا بردن پخش بوی عطر آموزش می دهیم. فقط 3 دقیقه مطالعه این مطلب کافی است تا نکاتی برای عطر زدن را یاد بگیرید. با رعایت این نکات رایحه عطرهای شما بیش از همیشه خودنمایی خواهد کرد. استفاده از ماسک موی سر ویتابلا با ترکیبات فوق العاده مغذی که دارد، فواید و مزیت های فراوانی را برای شما به ارمغان می آورد

1- برای بالا بردن پخش بو، عطر را روی پوست ماساژ ندهید

احتمالا در اطرافیانتان بارها دیده اید که عطر را روی مچ می زنند و مچ ها را به یکدیگر می مالند. این دسته افراد بر این باورند که حتی خرید عطر اورجینال برای ماندگاری بالای آن کافی نیست و حتما باید ادکلن را به این صورت استفاده کرد تا پخش بوی بالایی داشته باشد.

ماساژ عطر روی پوست باعث می شود که نت های بالایی عطر قبل از اینکه به مشام برسند، محو و تبخیر شوند؛ در نتیجه روندی که برای پخش بوی عطر، از نت ابتدایی تا نت پایانی در نظر گرفته شده است، هیچ وقت شروع نمی شود.

برای جلوگیری از عوض شدن بوی عطر، باید اجازه دهید عطر به آرامی با چربی طبیعی پوست ترکیب شود. با این کار پخش بوی عطر افزایش می یابد و این دقیقا همان چیزی است که باعث می شود یک عطر مشابه، رایحه متفاوتی روی پوست افراد مختلف داشته باشد. ماساژ و اصطکاک عطر روی پوست، منجر به گرم شدن و تغییر رایحه عطر می شود.

2- بهترین مکان برای نگهداری عطر را بشناسید

نگهداری نکردن درست از ادکلن حتی اگر عطر مردانه اصل باشد، دیر یا زود منجر به خراب شدن رایحه یا کاهش میزان ماندگاری آن می شود. نگهداری عطر در حمام ممنوع است.

آب، رطوبت و تغییر شدید دما ترکیبات عطر را تغییر داده و پخش بوی آن را کاهش می دهد. علاوه براین، هر نوع نوری (به ویژه نور خورشید) سمی برای عطر ارزشمند شما است؛ بنابراین، باید عطر خود را در مکانی خشک، خنک و تاریک مانند کشوی میز آرایش نگهداری کنید.

3- استفاده از مرطوب کننده های بدون بو را قبل از عطر زدن فراموش نکنید

هنگام خرید عطر زنانه اصل، بهتر است یک مرطوب کننده باکیفیت هم تهیه کنید. عطر اغلب روی پوست بسیار خشک، به سرعت تبخیر می شود؛ بنابراین حتما ادکلن را روی لایه سبکی از لوسیون بدن بدون بو یا کمی وازلین اسپری کنید.

مرطوب کننده ها پوست شما را نرم و لطیف نگه می دارند. این کرم ها درعین حال، برای روغن های عطر سطحی را فراهم می کنند که روی آن بچسبند و تا مدت ها رایحه شامه نوازی در اطراف شما ایجاد کنند. ضد آفتاب ویتابلا قیمت بسیار مناسبی دارد.

4- بعد از دوش گرفتن و حمام کردن عطر بزنید

یکی دیگر از نکات مهم برای بالا بردن پخش بوی عطر این است که زمان مناسبی را برای عطر زدن انتخاب کنید. زمانی که تازه حمام کرده اید، پوست گرم و منافذ آن باز هستند؛ در نتیجه عطر بهتر جذب پوستتان می شود. بهترین موقع عطر زدن، وقتی است که تازه دوش گرفته اید، پوست خشک شده اما هنوز گرم است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بوی عطر تو دنیامو برداشت" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بوی عطر تو دنیامو برداشت"، کلیک کنید.