تشدید بازرسی های بهداشت محیط از مراکز مواد غذایی در اردستان – خبرگزاری فصل24 | اخبار ایران و جهان

تشدید بازرسی های بهداشت محیط از مراکز مواد غذایی در اردستان - خبرگزاری فصل24 | اخبار ایران و جهان

حسن ذبیحی در گفت وگو با خبرنگار فصل24، اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و ایام پایان سال، بازرسی تیم های بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، رستوران ها و مراکز پخت و فروش زولبیا و بامیه، تشدید شده است.

وی افزود: در بازرسی های بهداشت محیط، وضعیت سلامت افراد مشغول در محیط، داشتن کارت سلامت، فضای کارگاهی و همچنین مواد اولیه مورد استفاده جهت تهیه هرگونه مواد غذایی بررسی شده و با استفاده تجهیزاتی که به همراه دارند بار میکروبی و کیفیت روغن نیز بررسی می شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه فضای کارگاهی مراکز مواد غذایی باید استانداردهای بهداشت محیط را داشته باشد، خاطرنشان کرد: گشت های مشترک تیم بهداشت محیط همراه با اداره تعزیرات، دامپزشکی و اصناف نیز انجام می شود همچنین تقلبی بودن یا نبودن و بررسی سلامت مواد غذایی در این بازدیدها مورد توجه است.

ذبیحی تصریح کرد: براساس چک لیستی که بهداشت محیط دارد برخی از نواقص و موارد، نواقص غیربحرانی هستند و مواردی از نواقص نیز بحرانی محسوب می شوند که در این راستا، برای نواقص غیربحرانی تذکر جهت اصلاح داده می شود و برای نواقص بحرانی اخطار تعطیلی صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح ضربتی بازرسی های بهداشت محیط از 15 اسفند در شهرستان شروع شده و تا 25 فروردین 1403 در قالب تیم های ثابت، سیار و گشت مشترک ادامه خواهد شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان اردستان اضافه کرد: شهروندان می توانند در خصوص وضعیت بهداشتی نانوایی ها، اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن متبرکه و بوم گردی ها هرگونه مشکلی را شاهد بودند بلافاصله از طریق سامانه 190 اطلاع دهند تا رسیدگی شود.

ذبیحی بیان کرد: تاکنون تعداد 137 مورد بازدید از مراکز و اماکن مورد نظر در شهرستان انجام شده که 23 مورد منجر به صدور اخطاریه شد و 4 مورد نیز معرفی به مراجع قضایی داشتیم همچنین 2 اخطار تعطیلی و 22 مورد کلر سنجی آب نیز انجام شده است.

وی یادآور شد: در بازه زمانی دوماهه اخیر به دنبال بازدیدهای انجام شده بالغ بر 1300 کیلوگرم انواع مواد غذایی و بهداشتی غیرمجاز توقیف شده بود که با اخذ مجوز قانونی از مراجع قضایی، در محل دفن زباله شهر اردستان معدوم سازی شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تشدید بازرسی های بهداشت محیط از مراکز مواد غذایی در اردستان – خبرگزاری فصل24 | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تشدید بازرسی های بهداشت محیط از مراکز مواد غذایی در اردستان – خبرگزاری فصل24 | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.