فرض بگیرم که شما دست به کار شدهاید و تصمیم گرفتید شغلی را شروع کنید که حول محور فعالیتی که دوست دارید میچرخد. شاید در ابتدای امر بتوانید برخی از امور را از خانه انجام دهید اما زمانی که تیم شما بزرگ شود، نیازمند مکانی برای گردآوردن تیم و ادامه مسیر کسبوکارتان هستید. اگر رویای داشتن دفتری را در سر میپرورانید، این دفتر نیازمند تجهیزاتی شامل مبلمان اداری است. کارمندان شما نیازمند تجهیزات اولیهای هستند تا بتوانند وظایف محوله را انجام دهند؛ بنابراین لازم است با این موضوع آشنا شوید که برای تجهیز یک دفتر کاری به چه نوع مبل اداری نیاز خواهید داشت.
مبلمان اداری چیست؟
اقلامی که در یک دفتر دکوراسیون داخلی اداری دفتری استفاده میشوند بهطورکلی به سه دسته اصلی مبلمان اداری، تجهیزات فناوری و لوازم اداری تقسیم میشوند. مبلمان اداری شامل تمامی تجهیزاتی است که در یک فضای اداری یا کاری مورد استفاده قرار میگیرد؛ بنابراین تجهیزاتی مانند میز، صندلی، فایلهای اداری یا قفسهها، کتابخانه، کمد، میز کنفرانس و مبل راحتی و یا هر وسیله دیگری که کسبوکار شما به آن نیاز دارد بهعنوان مبلمان اداری شناخته میشود.
همه شرکتها به تمامی وسایلی که اشاره کردیم نیاز نخواهند داشت و شما بر اساس ماهیت کار و نیاز خود میتوانید مبل اداری خریداری کنید. به این ترتیب از وسایل خریداری شده به صورت بهینه استفاده کرده و در نتیجه در هزینههای اولیه شرکت صرفهجویی خواهید کرد. اما آنچه که در این میان از اهمیت ویژهای برخوردار است، کاربردی بودن تجهیزاتی است که خریداری میکنید. هر چند که مسئله قیمت برای کسبوکارهای نوپا چالش بزرگی میتواند باشد اما این موضوع را در نظر داشته باشید که همواره قیمت بالاتر به معنای کیفیت بالاتر نخواهد بود.
تاریخچه مبلمان اداری
در قرن هجدهم برای اولین بار دفتر کار به مفهوم امروزی آن شکل گرفت. دفتر کار آن زمان شامل ردیفهایی از میز و صندلی برای کارمندان و یک سری میز و صندلی جداگانه در دفتری مخصوص برای مدیران ارشد بود. در نیمه دوم قرن هجدهم میزهایی با سیستمهای بایگانی نوآورانه روی کار آمدند، میزهایی که دارای کشوهایی برای بایگانی مدارک بودند. یکی از طراحیهای کلاسیک نمادین که در سال 1899 طراحی شد شامل یک مبل اداری بود که به شکل منحنی بوده و در هر دو طرف دارای چراغ مطالعه و کشوهایی برای بایگانی بود. با ظهور فناوریهای جدیدی مانند “ماشین تحریر” و “تلفن”، طراحی مبلمان اداری نیز با پیشرفت تکنولوژی سازگار شد و ردیفهای بلندی از میز و صندلی موازی یکدیگر شکل گرفت که دفتر اداری نام داشت. به مرور زمان و با پیشرفت تکنولوژی و تغییر محیطهای کاری و روی کار آمدن استارتاپها، مبلمان اداری تغییرات زیادی کرد تا به شکل امروزی درآمد.
دلایل اهمیت خرید مبلمان اداری مناسب
شرکتهای طراحی داخلی اداری در تهران هر روز تلاش میکنند تا با الهام گرفتن از هر آنچه که باعث راحتی و آسایش افراد در محیط کار میشود، مبلمانی را طراحی کنند که در عین سادگی و کمجا بودن، کاربردی نیز باشد. از طرفی کسبوکارهای مختلف نیز به دنبال این هستند که تا حد امکان فضایی راحت، سازنده و خلاق برای کار ایجاد کنند. با توجه به اینکه کارمندان زمان زیادی در طول روز را پشت میزهای تحریر خود در محل کار سپری میکنند، بنابراین ساختار و ارگونومی مبلمان اداری برای سلامت کلی آنها از اهمیت ویژهای برخوردار خواهد بود.
سلامت جسمی و راحتی یکی از عواملی است که اجازه میدهد افراد برای مدت طولانیتری بدون آسیب زدن به کمر و ستون فقرات خود، کار کنند. طراحی ارگونومی صندلیهای اداری خصوصاً در اواخر قرن بیستم بسیار مورد توجه قرار گرفت چرا که راحتی یک صندلی بهطور مستقیم روی میزان بهرهوری افراد تأثیر داشت. از طرفی اندازه استاندارد یک میز اداری که شامل ارتفاع مناسب است تاثیر زیادی روی کاهش دردهای کمر و دست داشت چرا که با ساخت یک میز با ارتفاع استاندارد افراد برای دسترسی کامل به میز و تجهیزات روی آن، دیگر نیازی به دراز کردن دست خود یا خم کردن ستون فقراتشان نداشتند؛ بنابراین میتوان نتیجه گرفت که افراد در طول روز با مشکلات جسمی روبرو نمیشدند.
نکاتی برای خرید انواع مبلمان اداری
یک فضای کوچک را فرض کنید که با انبوهی از مبل اداری از انواع مختلف پُر شده است و وقتی که کشوها باز یا صندلیها اندکی جابجا میشوند، عبور و مرور مختل میشود. این آشفتگی نه تنها کمکی به راحتی کارکنان نخواهد کرد بلکه بازدهی آنها را نیز کاهش میدهد. هر چقدر اطراف شما شلوغتر باشد، تمرکز کردن به کاری سختتر تبدیل خواهد شد؛ بنابراین بهتر است نکاتی که در ادامه بررسی میکنیم را برای خرید مبلمان اداری در نظر داشته باشید.
انواع پلان طراحی داخلی اداری در شکلها و ابعاد مختلفی تولید میشوند و نوع مبل اداری که تهیه میکنید در وهله اول به فضای موجود بستگی دارد. در شرایطی که دارای فضای کافی هستید، قاعدتاً محدودیتی در انتخاب انواع مبلمان اداری نخواهید داشت؛ اما زمانی که با محدودیت فضا مواجه هستید، بهترین کار انتخاب مبل اداری است که جای کمتری میگیرد اما کاربردیتر است.
بعد از اندازه محیط کاری، آنچه که برای خرید انواع مبلمان اداری اهمیت دارد، نیاز کسبوکار است. همه کسبوکارها به میز و صندلی و فایل بایگانی نیاز دارند اما شاید شما نیازی به کتابخانه نداشته باشید، اگر فضای کافی را دارید، داشتن کتابخانه گزینه خوبی برای مرتب کردن محیط کار خواهد بود؛ اما اگر فضای کمی در اختیار شماست بهتر است تنها به اندازه نیاز خود و تعداد افراد مبل اداری خریداری کنید.
زمانی که برای خرید انواع مبلمان اداری اقدام میکنید باید راحتی افرادی که از آن استفاده میکنند را در نظر داشته باشید. راحتی افراد در محیط کار بهرهوری آنان را افزایش داده و منجر میشود کارها را به شکل خلاقانهتری انجام دهند.
افراد روزی حداقل 8 ساعت از وقت خود را در دفتر کار سپری میکنند؛ بنابراین طراحی مناسب میز و صندلی یا به عبارتی مبلمان اداری از اهمیت بسیار ویژهای برخوردار خواهد بود. چون اگر صندلی اداری طراحی ارگونومی نداشته باشد به مرور زمان باعث بروز بیماریهای حاد در ستون فقرات خواهد شد؛ بنابراین اولین چیزی که برای خرید انواع مبلمان اداری باید در نظر بگیرید، طراحی ارگونومیک آن است.
هدف از طراحی ارگونومیک مبلمان اداری، افزایش بهرهوری است. با افزایش بهرهوری، افراد رویههای کاری را به صورت شهودی راحتتر انجام داده و کارایی آنها افزایش پیدا میکند. ارگونومی از دو واژه یونانی “Ergon” به مفهوم “کار” و “Nomoi” به مفهوم “قوانین طبیعی” گرفته شده و به معنای دانش شناخت کار و رابطه افراد با کار است؛ بنابراین ارگونومی به مفهوم طراحی برای کارایی و راحتی بیشتر در محیط کار خواهد بود.
یکی از مهمترین مواردی که باید در خرید مبل اداری در نظر داشته باشید، میزان بودجه شماست. در حال حاضر برندهای مبلمان اداری مختلفی در حال تولید انواع مبلمان اداری هستند و با توجه به متفاوت بودن قیمت نهایی هر محصول، باید با در نظر گرفتن نیازهای کسبوکار، کاربردی و ارگونومی بودن مبل اداری، ابعاد محیط کاری و میزان بودجه، مبلمان اداری را خریداری کنید که بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.
معرفی برندهای مبلمان اداری
در حال حاضر برندهای مختلفی در حوزه طراحی و تولید مبلمان اداری فعالیت دارند که در ادامه به معرفی برخی از آنها میپردازیم.
یکی از نام آشناترین برندهای مبلمان اداری، نیلپر است که فعالیت خود را از سال 1371 آغاز کرد. این شرکت در حال حاضر کارخانهای مدرن و مجهز به مساحت 40 هزار مترمربع دارد و تمامی محصولات آن در حوزه تجهیزات اداری است.
لیوتاب فعالیت خود را در سال 1384 آغاز کرد و در حال حاضر یکی از مجموعههای معتبری است که مبلمان اداری خود را بر اساس استانداردهای بینالمللی طراحی و تولید میکند.
جلیس یکی از برندهای قدیمی مبلمان اداری است که فعالیت خود را از سال 1352 آغاز کرده و اکنون در فضایی به وسعت 15 هزار مترمربع فعالیت دارد. از جمله محصولات برند جلیس میتوان به میزهای اداری، فایل و کتابخانه، میزهای کنفرانس، مبلمان خانگی شامل میز تلویزیون و سرویس خواب و پارتیشن اشاره کرد.
نظری یکی دیگر از برندهای قدیمی مبلمان اداری در ایران است که فعالیت خود را از سال 1338 با تولید انواع تخت، صندلی، گهواره و جالباسی آغاز کرد. سبد محصولات فعلی این برند علاوهبر موارد ذکر شده شامل میز، صندلی و نیمکت آموزشی، صندلی انتظار و صندلی رستورانی است.
هلگر در میان برندهای مبلمان اداری شاید جوانترین برند باشد که از حدود 5 سال پیش فعالیت خود را در حوزه مبل اداری آغاز کرده و زیرمجموعه گروه مهندسی خور است.
ساجیران یکی دیگر از برندهای مبلمان اداری است که بیش از 25 سال سابقه تولید داشته و کارخانهای به وسعت 8 هزار مترمربع با ماشینآلات مدرن دارد.
راد سیستم یکی از قدیمیترین برندهای مبلمان اداری و جزو موفقترین مجموعههای این حوزه است که فعالیت خود را از سال 1327 آغاز کرد. از جمله مشخصههای محصولات راد سیستم میتوان به چرخهای گردان با دوام، پشتی و پایه مستحکم و پایداری و ارگونومی اشاره کرد.
مجموعه فیلپا بهعنوان اولین تولیدکننده مبلمان مدولار شناخته میشود. طراحی هوشمند و بادوام از جمله مزایای رقابتی این برند است. در ساخت مبلمان اداری فیلپا از مواد اولیه متنوعی مانند چوب، فلز، آلومینیوم، فیبر، شیشه و چرم استفاده میشود.
گروه صنعتی اروند از جمله مجموعههایی است که در ابتدای امر به تولید صندلیهای اداری پرداخت. این مجموعه که از سال 1338 آغاز به کار کرده و در حال حاضر سبد کاملی از محصولاتی چون صندلی اداری، صندلی کنفرانس، صندلی انتظار و مبلمان راحتی و میز دارد.
خرید مبلمان اداری از سایت دیوار
مبلمان اداری یکی از مهمترین لوازمی است که برای تجهیز محیط کسبوکار خود به آن نیاز دارید. همانطور که در این مقاله اشاره کردیم یک مبل اداری مناسب با طراحی ارگونومیک میتواند بهرهوری افراد در محیط کاری را افزایشصندلی اداری از اجزای اصلی در سازمانهای مختلف است و بسیاری از کارکنان یک اداره تمام زمان کاری خود را بر روی آنها سپری میکنند. همین نکته لزوم توجه به خرید صندلی اداری از نوع مرغوب و ارگونومیک را برای سازمانها نشان میدهد. با وجود صندلیهای راحت و استاندارد در یک شرکت یا سازمان، خستگی دیرتر به سراغ کارمندان میآید و راندمان کاری کارمندان بیشتر میشود. آسیب ندیدن بدن کارکنان و سلامتی آنها نیز برتری دیگر استفاده از انواع صندلی اداری استاندارد و راحت است.
با ما در نگاهی به انواع صندلی مدیریتی و اداری، و همچنین خرید و قیمت انواع صندلی مدیریتی و اداری همراه باشید.
انواع صندلی اداری
انواع مختلفی از صندلی طراحی و ساخته میشود که هرکدام مناسب موقعیت، مکان و کاربردهای خاص است. سه نوع از پرکاربردترین صندلیها، صندلی اداری، آزمایشگاهی و پزشکی است. صندلی اداری بهترین صندلی برای نشستن در زمان طولانی و انجام کارهای اداری است. این صندلیها با توجه به جایگاه فرد و نوع طراحی، در انواع مختلفی ساخته میشوند.
اما دستهای دیگر از صندلیها که در بیمارستانها و آزمایشگاههای تشخیص پزشکی مورد استفاده قرار میگیرند، صندلی تابوره یا آزمایشگاهی خوانده میشوند. البته این صندلیها کاربردهای خانگی و رستورانی هم دارند. و زیبایی نیز مناسب خدمات دندانپزشکی و زیبایی هستند. با ما در بررسی این سه نوع صندلی و ویژگیهای آنها همراه باشید.
صندلی اداری و ویژگی های آن
انواع صندلی اداری در مدلهای مختلف ساخته میشوند، اما ویژگیهای آنها تا حدودی شبیه به هم است. از مهمترین ویژگیهای انواع صندلی مدیریتی و اداری باید به موارد مختلفی اشاره کنیم:
- خرید صندلی اداری ممکن است از بین انواع بدون چرخ یا چرخدار آن باشد. صندلی اداری با پایه ثابت مناسب استفاده در زمانهای کوتاه و شرایطی است که نیازی به جابهجایی زیاد افراد دیده نمیشود.
- بسیاری از انواع صندلی اداری، مانند صندلی مدیریتی دارای چرخ و پایههای متحرک هستند. پایههای چرخدار این صندلیها حرکت کردن و دسترسی شما را به اطراف آسانتر میسازند.
- انتخاب و خرید صندلی اداری باید با توجه به نکتههای مختلفی مانند مدتزمان نشستن کارمند بر روی آن و نوع فعالیت کارمند صورت گیرد.
- قیمت صندلی اداری با توجه به نوع امکانات و برند تولیدی آنها متفاوت است.
- پهنا و عمق بهترین صندلی مدیریتی و اداری فضای مناسب برای نشستن شما فراهم میکند. این اندازهها باید به گونهای باشند که بین زانوی شما تا لبه صندلی 5 تا 10 سانتیمتر فاصله ایجاد کنند.
- خرید صندلی اداری بهتر است از بین انواعی باشد که کمر شما را بهتر ساپورت کند. صندلیهای ارگونومیک قابلیت تنظیم دارند تا هر کاربر آنها را با توجه به اندام و کمر خود تنظیم کند.
صندلی مدیریتی
انواع صندلی مدیریتی مخصوص مدیران ساخته میشود و طبیعی است تجملاتیتر و شیکتر از انواع صندلی اداری و معمولی باشد. صندلی مدیریتی بزرگتر و سنگینتر از صندلی اداری معمولی است. بدیهی است قیمت صندلی مدیریتی نیز بالاتر از قیمت صندلی اداری باشد. صندلیهای مدیریتی یک ویژگی منحصربهفرد دارند که قابلیت لم دادن و فرو رفتن در آن است. اگر شما هم مدیر یا مسئول خرید شرکتی هستید، باید به خرید صندلی مدیریتی برای محل کار خود فکر کنید.
ویژگیهای انواع صندلی مدیریتی
برخی از مهمترین ویژگیهای انواع صندلی مدیریتی به این شرح است:
- خرید صندلی مدیریتی مناسب لم دادن مدیر و گفتوگوی او با دیگران است. این صندلیها خیلی مناسب کار کردن با کامپیوتر و انجام کارهای اداری نیستند.
- پشتی صندلی مدیریتی بلند است و فرد نشسته بر آن را از دیدرس دور نگه میدارد.
- وزن انواع صندلی مدیریتی بیشتر از صندلی اداری معمولی است.
- دستههای صندلی مدیریتی نرم، راحت و بزرگند.
- انواع صندلی مدیریتی مجهز به چرخهای نرم و روان هستند و حرکت دادن آنها آسان است.
- خرید صندلی مدیریتی بیشتر با هدف شیکتر نشان دادن دفتر مدیر و ابهت بخشیدن به آن است.
- انواع مختلفی از صندلی مدیریتی ساخته شده و قیمت صندلی مدیریتی بالاتر از انواع صندلی اداری است.
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "معرفی برندهای مبلمان اداری" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی, کسب و کار ایرانی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "معرفی برندهای مبلمان اداری"، کلیک کنید.