نقد و بررسی لپ تاپ 14.2 اینچی اپل مدل MacBook Pro MRX73 2023 – M3 Pro 18GB 1SSD

مک بوک پرو MRX73 برای حرفه ای ها در تمامی رشته ها طراحی شده است که به یک لپ تاپ قدرتمند نیاز دارند، از جمله عکاسان، فیلمسازان، هنرمندان سه بعدی، تولیدکنندگان موسیقی و طراحان.
مک بوک پرو MRX73 (اواخر سال 2023) مجهز به تراشه 12 هسته ای M3 Pro است که قدرت کافی برای انجام پروژه های حرفه ای در همه زمینه ها را فراهم می کند. این دستگاه از فناوری پردازنده 3 نانومتری بهره می برد و ویژگی اصلی آن ادغام تراشه 12 هسته ای M3 Pro به همراه پردازنده گرافیکی نسل جدید، پشتیبانی از فناوری Ray Tracing و Mesh Shading است که باعث بهبود عملکرد این دستگاه در هنگام کار با حرفه ای می شود. نرم افزارها و بازی های نسل جدید به میزان قابل توجهی بهبود یافته اند.
صفحه نمایش 14.2 اینچی Liquid Retina XDR به کار رفته در این مک بوک دارای وضوح 1964 در 3024، روشنایی ثابت 1000 نیت، حداکثر روشنایی 1600 نیت، پشتیبانی از گامای P3 و بسیاری از قابلیت های دیگر است. با 18 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه SSD، کاربران این مک بوک می توانند حجم زیادی از داده ها را پردازش کرده و چندین برنامه را با سرعت بسیار بالا اجرا کنند.

مک بوک پرو (اواخر 2023)؛ دستگاه جهانی

پردازنده 12 هسته ای M3 Pro

تراشه M3 Pro با 37 میلیارد ترانزیستور شامل CPU، GPU، موتور عصبی، I/O و بسیاری موارد دیگر است که قبل از این فناوری باید به طور جداگانه در یک سیستم روی تراشه (SoC) انجام می شد. اکنون، به لطف فناوری پردازش 3 نانومتری، تراشه M3 Pro اپل، بدون به خطر انداختن مدیریت انرژی، قدرت مورد نیاز خود را خواهید داشت. از 16 هسته پردازنده این مک بوک، 12 هسته وظیفه پردازش و 4 هسته باقی مانده وظیفه مدیریت انرژی را بر عهده دارند. موتور عصبی 16 هسته ای بهینه سازی شده این محصول یادگیری ماشینی را تسریع می کند و سرعت گردش کار را افزایش می دهد.
پردازنده گرافیکی 18 هسته ای تراشه M3 Pro به فناوری Dynamic Caching مجهز شده است که دسترسی به تمام حافظه های سخت افزاری را بدون تاخیر فراهم می کند. فناوری حافظه پنهان پویا از از دست رفتن حافظه گرافیکی جلوگیری می کند و GPU دستگاه را دقیقاً به همان اندازه که برای هر فرآیند لازم است درگیر می کند. این امر منجر به بهینه سازی ایده آل قدرت پردازنده گرافیکی این محصول شده و در نتیجه هنگام اجرای برنامه ها و بازی های سنگین دستگاه به صورت روان و روان کار می کند. پردازنده M3 Pro دارای دو موتور رمزگشایی ویدیو ProRes و یک موتور AV1 است.

صفحه نمایش 14.2 اینچی Liquid Retina XDR

صفحه نمایش مک بوک پرو که در اواخر سال 2023 عرضه شد، از فناوری mini-LED پشتیبانی می کند. از جمله ویژگی های کلیدی نمایشگر این محصول می توان به روشنایی ثابت 1000 نیت، حداکثر روشنایی 1600 نیت، روشنایی یکسان در تمامی صفحه ها، نسبت کنتراست 1000000:1، قابلیت نمایش میلیاردها رنگ، پشتیبانی از محدوده دینامیکی گسترده محتوای HDR، نمایش جزئیات بالا در سایه ها، هایلایت ها دقیق، طیف رنگ سیاه عمیق و رنگ های زنده.
استفاده از فناوری ProMotion در نمایشگر این محصول نرخ رفرش تصویر 120 هرتز را فراهم می کند و نرخ رفرش تصویر در این لپ تاپ به طور خودکار با محتوای نمایش داده شده تغییر می کند. این باعث افزایش عمر باتری مک بوک پرو شد. ویرایشگرهای فایل های ویدئویی نیز می توانند بر اساس نیاز خود، سرعت بازیابی تصویر را در این محصول تنظیم کنند.

طیف رنگی گسترده P3

استفاده از نور پس زمینه LED باریک در این مک بوک امکان نمایش رنگ های گسترده P3 (P3 Wide Color Gamut) را فراهم می کند. بدین ترتیب نمایشگر این محصول می تواند فایل های ویدئویی و تصاویر را با رنگ هایی با دقت آنچه در واقعیت می بینیم نمایش دهد.
پورت تاندربولت 4
ادغام پهنای باند بسیار بالای پورت Thunderbolt 4 و استاندارد USB-C منجر به یک پورت کارآمد شده است. این پورت جدید قابلیت تبادل داده، شارژ و خروجی ویدئو را به صورت همزمان دارد. سرعت انتقال اطلاعات با این پورت 40 گیگابیت بر ثانیه و به عبارتی دو برابر تاندربولت 2 است.

قابلیت نمایش و خروجی ویدئو

امکان پخش همزمان از یک میلیارد صفحه نمایش رنگی و حداکثر دو نمایشگر خارجی با وضوح 6K و نرخ تجدید 60 هرتز از طریق پورت Thunderbolt یا یک نمایشگر خارجی با وضوح 6K و نرخ تجدید 60 هرتز از طریق Thunderbolt و یک صفحه نمایش با وضوح 4K دیگر با رفرش نرخ تصویر HDMI
صفحه نمایش خارجی با وضوح 8K و نرخ تازه سازی 60 هرتز یا صفحه نمایش 4K با نرخ تازه سازی 240 هرتز

پورت HDMI

خروجی HDMI این محصول می تواند تصویر 8K با نرخ نوسازی 60 هرتز و 4K با نرخ نوسازی 240 هرتز را ارائه دهد.

MagSafe 3

پورت شارژ Magsafe 3 شارژ سریع و محافظت از مک بوک شما را فراهم می کند. به این ترتیب می توانید در 30 دقیقه دستگاه خود را تا 50 درصد شارژ کنید.

باتری

این محصول عملکرد مطلوبی را هم برای کارهای روزمره و هم برای کارهای سنگین ارائه می دهد. با شارژ کامل باتری این مک بوک، می توانید تا 18 ساعت ویدیو تماشا کنید. مک بوک پرو می تواند از طریق درگاه USB-C شارژ 96 واتی دریافت کند.

سایر ویژگی های مک بوک پرو MRX73 14 اینچی

  • این محصول مجهز به 6 بلندگو شامل 2 توئیتر و 4 ووفر می باشد که می تواند صدای بسیار شفاف و باکیفیتی را ارائه دهد.
  • میکروفون با کیفیت استودیو با نویز بسیار کم
  • مکالمه Facetime Full HD 1080p
  • حسگر اثر انگشت

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی لپ تاپ 14.2 اینچی اپل مدل MacBook Pro MRX73 2023 – M3 Pro 18GB 1SSD" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی لپ تاپ 14.2 اینچی اپل مدل MacBook Pro MRX73 2023 – M3 Pro 18GB 1SSD"، کلیک کنید.