نقد و بررسی هدست واقعیت مجازی Oculus Quest 2 ظرفیت 256 گیگابایت

Quest 2 یکی از پیشرفته ترین هدست های واقعیت مجازی است که توسط برند Echolus طراحی و عرضه شده است. این مدل برای تطبیق دنیای مجازی با حرکات شما طراحی شده است تا تجربه ای منحصر به فرد از بازی مجازی را به شما ارائه دهد. این مدل با عملکرد سریع و گرافیک بالا نیازی به کامپیوتر یا کنسول برای انجام بازی ندارد. Quest 2 دارای صفحه نمایش با کیفیت شگفت انگیزی است که 50٪ پیکسل بیشتری نسبت به نسخه قبلی خود دارد. کنترلرهای لمسی به گونه ای طراحی شده اند که دستورات و اقدامات شما را در سریع ترین زمان ممکن منتقل کنند. این مدل دارای 256 گیگابایت حافظه داخلی است که می تواند فضای ذخیره سازی مناسبی را در اختیار شما قرار دهد. در مجموع، هدست واقعیت مجازی 256 گیگابایتی Oculus Quest 2 را می توان به عنوان یک گزینه بسیار ایده آل برای یک تجربه بازی مجازی بی نظیر در نظر گرفت.

ساختار هدست Oculus Quest 2:

هدست واقعیت مجازی Oculus Quest 2 از مواد پلی کربنات ساخته شده است، استفاده از این ماده به کاهش وزن هدست و افزایش دوام آن کمک می کند. لازم به ذکر است که کنترلرهای Oculus Quest 2 نیز از این ماده ساخته شده اند. بلندگوهای سه بعدی Oculus Quest 2 نیز مانند مدل قبلی در قسمت انتهایی هدبند هدست که توسط AKG طراحی شده است، قرار داده شده است.

کاملا بی سیم با هدفون:

یکی دیگر از نکات قابل ذکر در مورد این هدست ساختار کاملا بی سیم آن است که بر خلاف مدل های قدیمی که وابستگی زیادی به کامپیوتر یا موبایل داشتند این مدل کاملا بی سیم است یعنی استفاده از سخت افزار در قلب این هدست قدرتمند است که مسئول پردازش محتوای واقعیت مجازی، استفاده از چیپست Qualcomm Snapdragon XR2 و 6 گیگابایت رم چنین چیزی را ممکن کرد.

کنترل کننده ها

کنترلرهای Equilus Quest 2 بازطراحی شده‌اند، استفاده از شتاب‌سنج‌ها و ژیروسکوپ‌های دقیق‌تر دقت این کنترل‌ها را نسبت به مدل‌های دیگر ۲ برابر کرده و طراحی آن‌ها ارگونومیک‌تر شده است، بنابراین کاربران هنگام کار با او احساس راحتی بیشتری خواهند کرد. هر کنترلر توسط 2 باتری قلمی تغذیه می شود، استفاده از باتری های قلمی قابل تعویض یکی دیگر از ویژگی های مثبت این محصول است، زیرا هر زمان که بخواهید می توانید باتری ها را تعویض کرده و بلافاصله به بازی ادامه دهید و تا زمانی که نیازی به تعویض باتری نیست. شما تعمیرکار نخواهید بود

پخش صدای سه بعدی:

نکته جذاب دیگر قابلیت بازتولید صدای سه بعدی باکیفیت به گونه ای است که حس قرار گرفتن در محیط بازی را به کاربران القا کند. این اسپیکرها در قیمت هدبند Oculus Quest 2 گنجانده شده است!

توانایی تعیین محیط اطراف

یکی از مهم ترین نکات در عینک واقعیت مجازی قابلیت تعیین محیط است، عینک Oculus Quest 2 مجهز به این عملکرد است و با کمک آن کاربر می تواند به صورت بصری محدوده عینک را تعیین کند تا از برخورد با اجسام اطراف جلوگیری کند. آن‌ها، بنابراین فردی که در هنگام استفاده از عینک از حد مجاز فراتر رود، اخطار دریافت می‌کند!

واقعیت مجازی (VR) تجربه‌های بازی منحصر به فردی را ارائه می‌کند که می‌توانید با سیستم‌های Oculus به آن دست پیدا کنید. هدست‌های واقعیت مجازی Oculus، که شامل هدست‌های Rift و Quest می‌شوند، مدت‌هاست که جزو مقرون‌به‌صرفه‌ترین سیستم‌های واقعیت مجازی موجود بوده‌اند. این هدست ها در روزهای اولیه به قدری محبوب بودند که توجه فیس بوک را به خود جلب کردند و در سال 2014 Oculus را به قیمت 2 میلیارد دلار خریداری کرد.

از آن زمان، هدست های واقعیت مجازی دیگری مانند HTC Vive، PSVR و Valve Index ظاهر شدند. بازی های انحصاری Oculus و همچنین قیمت پایین آن در مقایسه با رقبا، این پلتفرم را به گزینه ای مناسب برای افرادی که به تازگی جذب واقعیت مجازی شده اند تبدیل کرده است.

این نسل جدید هدفون فیس بوک عیوب نسل قبل را ندارد و در عین حال دارای مزایایی نسبت به نسخه قبلی از جمله:

1- صفحه نمایش عالی

نسل قبلی صفحه نمایش پنل OLED و رزولوشن 1440 در 1600 پیکسل داشت، اما نسل دوم دارای صفحه نمایش پنل LCD و رزولوشن 1920 در 1832 است و کیفیت آن به وضوح بهتر از نسل قبلی است. این صفحه نمایش از نرخ رفرش 90 هرتز نیز پشتیبانی می کند تا گیمر بتواند در حین بازی از تصاویر صفحه لذت بیشتری ببرد.
در همین حال، در مقاله ای که در وبلاگ Oculus منتشر شده است، آنها تاکید کردند که این صفحه نمایش 50 درصد پیکسل بیشتری نسبت به نسخه قبلی دارد. به طور کلی، صفحه نمایش هدست واقعیت مجازی Oculus Quest 2 عالی و رضایت بخش است.

2- IPD قابل تنظیم

یکی دیگر از پیشرفت های انجام شده در این هدست واقعیت مجازی نسبت به نسخه قبلی این است
که در آن IPD یا فاصله بین چشمی قابل تنظیم است. این ویژگی واقعا باید در هر هدست واقعیت مجازی وجود داشته باشد، خوشبختانه طراحان این هدست به آن توجه کرده اند. لازم به ذکر است که در این گوشی می توان IPD را در 3 سطح تنظیم کرد. 55، 63 و 68 میلی متر.

3- بازی های مختلف

بازی هایی که در مخزن Quest هستند را می توان با این هدست بازی کرد.
بازی هایی مانند Tales from the Galaxy’s Edge، Myst، Jurassic World Aftermath و The Climb 2.

همچنین از آنجایی که این هدست واقعیت مجازی از Oculus Link پشتیبانی می‌کند، می‌توانید از آن برای اجرای بازی‌های واقعیت مجازی بر روی رایانه شخصی استفاده کنید و از بازی‌های جالبی مانند Asgard’s Wrath، Stormland و Lone Echo لذت ببرید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی هدست واقعیت مجازی Oculus Quest 2 ظرفیت 256 گیگابایت" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی هدست واقعیت مجازی Oculus Quest 2 ظرفیت 256 گیگابایت"، کلیک کنید.