نقد و بررسی کنسول بازی قابل حمل ایسوس مدل ROG Ally

کنسول دستی ROG Ally یک کامپیوتر قابل حمل برای همه گیمرها است. شما می توانید بازی مورد علاقه خود را بر روی صفحه نمایش Full HD این رایانه شخصی با نرخ فریم 120 انجام دهید، آن را به تلویزیون متصل کرده و با اتصال به گیم پد یا با استفاده از GPU قابل حمل XG، مانیتور 4K، ماوس و کیبورد، آن را به تلویزیون متصل کرده و با دوستان خود بازی کنید. بازی مورد علاقه خود را با بالاترین کیفیت ممکن انجام دهید.

کنسول دستی ROG Ally دارای نسخه ویژه ای از سیستم عامل ویندوز 11 است و با Steam، Game Pass، Epic Store، GOG و هر فروشگاه ویندوزی سازگار است، بنابراین نگران از دست دادن نسخه پشتیبان بازی خود نخواهید بود.

این کنسول دستی دارای رابط کاربری Armory Crate SE است که می‌تواند آرشیو تمام بازی‌های شما را در فروشگاه‌های مختلف ادغام کند تا بتوانید بدون نیاز به جابجایی بین فروشگاه‌های مختلف به همه بازی‌های خود دسترسی داشته باشید. این رابط کاربری دارای منوی مرکز فرمان است تا بتوانید در هر زمان در حین بازی به تنظیمات مختلفی مانند تنظیمات نمایشگر و نرخ فریم بازی دسترسی داشته باشید.

دسترسی و امنیت کنسول ROG Ally بسیار پیشرفته تر از کنسول های دستی مشابه است. با حساب مایکروسافت خود، می توانید از حسگر اثر انگشت استفاده شده در دکمه پاور کنسول استفاده کنید و بدون نیاز به وارد کردن رمز عبور از کنسول استفاده کنید. این کنسول دستی همچنین دارای تنظیمات کنترل والدین و Windows Defender برای محافظت از کنسول شما در برابر تهدیدات مختلف است.

کنسول دستی ROG Ally در دو مدل با دو پردازنده متفاوت عرضه می شود. این نسخه از این کنسول مجهز به پردازنده جدید AMD Ryzen Z1 با پردازش 4 نانومتری است که از ویژگی های معماری Zen 4 و کارت های گرافیک جدید RDNA 3 پشتیبانی می کند. این کنسول دستی دارای قابلیت های انحصاری FidelityFX Super Resolution و Radeon Super Resolution برای افزایش کیفیت تصویر و افزایش نرخ فریم بازی ها بدون توجه به محدودیت های بازی است. کنسول ROG Ally دارای سه حالت عملکرد برای صرفه جویی در مصرف انرژی یا عملکرد است. می توانید از این کنسول دستی در حالت بی صدا با مصرف برق 9 وات، حالت عملکرد با مصرف برق 15 وات یا حالت توربو برای بهترین عملکرد سخت افزاری با مصرف برق 25 وات (30 وات در صورت اتصال به پریز برق) استفاده کنید.

مشخصات فنی Rog Ally به نحوه استفاده از آن نیز بستگی دارد. اگر از این کنسول در حالت دستی استفاده می کنید، می توانید بازی هایی با رزولوشن 1080 و حداکثر نرخ فریم 120 انجام دهید.

اگر این کنسول را به تلویزیون متصل کنید، می توانید دو گیم پد بی سیم را به این کنسول متصل کنید و علاوه بر کیفیت تصویر Full HD و نرخ فریم 120 یا بیشتر (بسته به تلویزیون) بازی هایی مانند FIFA یا Street Fighter 6 را انجام دهید. برای اتصال این کنسول دستی به تلویزیون، به داک شارژر ROG Ally نیاز دارید که جداگانه فروخته می شود. این کنسول دستی علاوه بر سازگاری با گیم پد ROG Raikiri Pro، با DualSense یا کنترلر Xbox نیز سازگار است.

همچنین می‌توانید از کارت‌های گرافیک قابل حمل ROG XG Mobile GC32 و ROG XG Mobile GC33 برای اتصال کنسول خود به مانیتور مانند رایانه‌های شخصی خانگی و اجرای بازی‌هایی با کیفیت تصویر 4K و فریم‌های نامحدود استفاده کنید.

کنسول ROG Ally دارای یک SSD با پورت PCIe 4.0 و کانکتور M.2 2230 است که علاوه بر ایجاد فضای کافی برای نصب بازی ها، سرعت بارگذاری فوق العاده بالایی نیز دارد. این کنسول همچنین مجهز به رم LPDDR5-6400 با ظرفیت 16 گیگابایت است و می توانید با استفاده از کارت میکرو اس دی ظرفیت کنسول خود را افزایش دهید. این کنسول با میکرو اس‌دی UHS-II سازگار است و بازی‌های نصب شده روی میکرو اس‌دی را همزمان با SSD بارگیری می‌کند، بنابراین نگران کند شدن کنسول خود نخواهید بود.

کنسول ROG Ally برای اجرای بازی های بزرگ AAA طراحی شده است. باتری این کنسول دستی هنگام اجرای بازی در بالاترین تنظیمات گرافیکی تا دو ساعت و تقریباً تا هفت ساعت قابل استفاده است. باتری این کنسول نیز مجهز به قابلیت شارژ سریع است و می توانید در نیم ساعت آن را تا 50 درصد شارژ کنید.

کنسول ROG Ally دارای سیستم خنک کننده با جاذبه صفر است که بر خلاف سایر سیستم های خنک کننده، برای حذف دمای بالا از کنسول به نیروی جاذبه وابسته نیست. این کنسول دستی دارای لوله های حرارتی ضد جاذبه می باشد که با ساختار مویی که دارند فشار داخل لوله ها را 15 درصد افزایش می دهند تا در هر شرایطی گرما از سیستم خارج شود.

علاوه بر این، فن های کنسول ROG Ally دارای طراحی بلبرینگ صافی هستند که نیروی جاذبه را نادیده می گیرد و با حداقل اصطکاک در هر شرایطی می چرخد ​​و تهویه لازم را برای کنسول فراهم می کند. سیستم دو فن این کنسول نیز با بی نیازی از سرعت بالای فن، صدای کنسول را به حداقل می رساند.

کنسول ROG Ally دارای فیلتر گرد و غبار است که از ورود اجسام خارجی به کنسول جلوگیری می کند و عملکرد عالی آن را تضمین می کند. همچنین این کنسول دارای هیت سینک آلومینیومی با پره های بسیار نازک 0.1 میلی متری است که در مجموع 12 هزار و 173 میلی متر مربع را برای خنک سازی و دفع گرما از کنسول فراهم می کند.

کنسول دستی ROG Ally تنها 608 گرم وزن دارد و برای راحتی در دست از طراحی منحصر به فردی برخوردار است تا نگران لیز خوردن کنسول از دست خود نباشید و در عین حال تمامی دکمه ها به راحتی قابل دسترسی هستند. بدنه این کنسول دارای بافت ریز مثلثی خشن در دسته ها می باشد که علاوه بر افزایش کاردستی کنسول جلوه زیبایی دارد. در اطراف آنالوگ های این کنسول دستی دو لامپ ال ای دی قرار دارند که علاوه بر سفارشی سازی، می توانید نور و رنگ آن ها را با بازی خود هماهنگ کنید.

دکمه‌های جهت‌دار ROG Ally دارای یک صفحه برجسته هستند تا دسترسی و فشار دادن به آن‌ها آسان شود. دکمه های اصلی این کنسول نیز دارای گنبدی صاف برای راحتی بیشتر است. همتایان ROG Ally حرکتی بسیار نرم با قابلیت تنظیم حساسیت دارند و تریگرهای این کنسول دستی از سنسورهای پیشرفته ای بهره می برند که کوچکترین حرکت را تشخیص می دهند و ماندگاری مادام العمر دارند. کنسول ROG Ally دارای دو دکمه ماکرو در پشت کنسول است که می توانید عملکردهای مختلفی را برای بازی های خود اختصاص دهید.

کنسول دستی ROG Ally دارای صفحه نمایش LCD لمسی 1080p است که از نرخ تازه سازی 120 هرتز و فناوری AMD FreeSync Premium پشتیبانی می کند. این نمایشگر 7 اینچی همچنین از 100 درصد طیف رنگی sRGB پشتیبانی می کند و تنها هفت میلی ثانیه تاخیر دارد. این نمایشگر تا 500 نیت روشنایی دارد، بنابراین می توانید تصویری با کیفیت بالا را حتی در محیط های بسیار روشن ببینید. نمایشگر ROG Ally با شیشه گوریلا با فناوری Victus و محافظ DXC ساخته شده است که از آن در برابر خط و خش محافظت می کند.

پوشش گوریلا گلس DXC این شرکت تقریباً انعکاس نور را از صفحه نمایش کنسول ROG Ally حذف می کند تا وضوح تصویر حفظ شود. این فناوری همچنین 40 درصد مقاومت صفحه نمایش را در برابر خراش افزایش می دهد تا در هر شرایطی از کیفیت تصویر لذت ببرید و نگران آسیب دیدن صفحه نمایش کنسول خود نباشید.

کنسول دستی ROG Ally دارای یک بلندگوی هوشمند دو آمپر با فناوری Dolby Atmos است که صدایی شفاف، بدون مزاحمت و فراگیر را به شما ارائه می دهد. این کنسول دستی دارای یک میکروفون حذف نویز هوش مصنوعی است تا بتوانید در طول بازی های چند نفره با دوستان خود بدون ایجاد مزاحمت با آنها صحبت کنید.

کنسول دستی ROG Ally با Wi-Fi 6E سازگار است، بنابراین تا سال های آینده نگران اتصال بی سیم آن به اینترنت نخواهید بود. علاوه بر این، این کنسول مجهز به بلوتوث 5.2 و دارای درگاه USB-C 3.2 است که می توان از آن به عنوان پورت Display 1.4 و شارژر نیز استفاده کرد. این کنسول دارای پورت ROG XG برای کارت گرافیک قابل حمل است و می توانید هر هدفونی را با جک 3.5 میلی متری متصل کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی کنسول بازی قابل حمل ایسوس مدل ROG Ally" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی کنسول بازی قابل حمل ایسوس مدل ROG Ally"، کلیک کنید.