نقد و بررسی گوشی موبایل اپل iPhone 13 (CH) ظرفیت 128 گیگابایت – نات‌اکتیو – پک اصلی – به همراه آداپتور اصلی و مبدل برق

طرح

اپل تمایل چندانی به تغییر طراحی موفق خود ندارد و ترجیح می دهد زبان طراحی موفق و جذاب خود را حفظ کند. آیفون 13 نیز از همان طراحی نسل قبلی خود بهره می برد. در نمای جلویی شاهد همان بریدگی و بریدگی سری قبلی هستیم که این بار از نظر عرض کوچکتر از بریدگی صفحه نمایش آیفون 12 است در نمای پشتی شاهد قرارگیری دو سنسور دوربین هستیم که بر خلاف آن مدل آیفون 12، این بار دو سنسور دوربین به صورت متقاطع با فلاش LED در یک بریدگی مربعی قرار گرفته اند. این در حالی است که دو سنسور دوربین پشت آیفون 12 به صورت ستونی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. برای فریم های دور نیز از ساختار آلومینیومی استفاده می شود. وزن 174 گرمی نسبت به آیفون 13 پرو و ​​13 پرو مکس سبک تر است که نه تنها حس یک گوشی پرچمدار باکیفیت را به شما القا می کند، بلکه در استفاده طولانی مدت از آیفون 13 نیز خستگی را به دستان شما نمی رساند. زمان مانند بسیاری از گوشی های هوشمند این شرکت به لطف ساختار باکیفیت خود توانایی حفظ استاندارد مقاومت در برابر آب IP68 (امکان غوطه وری در عمق 6 متری آب به مدت 30 دقیقه) را دارد.

صفحه نمایش

در این قسمت باید گفت که آیفون 13 از همان صفحه نمایش آیفون 12 بهره می برد، برای این گوشی هوشمند قدرتمند یک صفحه نمایش 6.1 اینچی با رزولوشن 1170 در 2532 پیکسل از نوع OLED با فناوری Super Retina XDR در نظر گرفته شده است. تراکم پیکسلی 460ppi در هر اینچ باعث شده تا این صفحه نمایش بتواند کیفیت تصویر بسیار بالایی را ارائه دهد. یک محافظ صفحه شیشه ای سرامیکی ضد خش می تواند به خوبی از صفحه نمایش این گوشی هوشمند در برابر ضربه ها و افتادن های احتمالی محافظت کند. همانطور که می دانیم صفحه نمایش دو مدل آیفون 13 پرو و ​​13 پرو مکس قادر به ارائه اولین نرخ رفرش 120 هرتز هستند. این اولین بار در تاریخ گوشی های هوشمند اپل است که شاهد چنین صفحه نمایشی هستیم. اما آیفون 13 و آیفون 13 مینی مانند پرچمداران نسل های قبل، توانایی ارائه نرخ رفرش 60 هرتز را دارند. از نظر روشنایی، این صفحه نمایش توانایی ارائه حداکثر روشنایی 1200 نیت (شمع بر متر مربع) را دارد. بهره گیری از این میزان روشنایی به ما این امکان را می داد تا در شرایط نوری مختلف و حتی نور مستقیم خورشید، وضوح تصویر بسیار بالا و باکیفیتی را بر روی صفحه نمایش آیفون 13 مشاهده کنیم.

دوربین

شاید در نگاه اول و روی کاغذ، سنسورهای دوربین طراحی شده برای آیفون 13 تفاوت چندانی با سنسورهای دوربین آیفون 12 نداشته باشند، اما شکی نیست که آیفون 13 در این بخش می تواند عملکرد بهتری نسبت به مدل آیفون 12 داشته باشد. شاید از خود بپرسید چرا؟ در ادامه به شما خواهیم گفت. ابتدا به مشخصات سنسورهای دوربین در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند خواهیم پرداخت. سنسور دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، دیافراگم f/1.6، فاصله کانونی عریض 26 میلی‌متری و سنسور دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض، دیافراگم f/2.4، زاویه دید 120 درجه و فاصله کانونی 13 میلی‌متر، سنسورهای دوربین دوگانه را تشکیل می‌دهند. آیفون 13. برای دوربین سلفی یک سنسور 12 مگاپیکسلی واید با گشودگی دیافراگم f/2.2 در نظر گرفته شده است که می تواند با کیفیت 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. اما چرا ممکن است آیفون 13 از حسگرهای دوربین مشابه آیفون 12 برای ارائه تصاویر با کیفیت بهتر استفاده کند؟ دلیل اصلی این امر پردازنده قدرتمندتری است که برای آیفون 13 طراحی شده است.یکی از دلایل اصلی خروجی تصاویر بهتر، پردازشگر تصویر یا همان ISP است که یکی از قطعات پردازنده است. بنابراین، مسلماً استفاده از یک پردازنده قدرتمندتر تصاویر با کیفیت تری را ارائه می دهد. عملکرد سنسور 12 مگاپیکسلی دوربین اصلی در نور روز جایی برای هیچ حرف و شایعه ای باقی نمی گذارد. محدوده دینامیکی بسیار جذاب، جزئیات عالی و کنتراست بسیار جذاب را می توان در تصاویر خروجی ثبت شده مشاهده کرد. دیافراگم دارای جذب نور بسیار خوبی است و این نشان دهنده عملکرد عالی این گوشی هوشمند در هنگام ثبت تصاویر در شب یا در نور کم است. سنسور دوربین فوق عریض همچنین دارای زاویه دید وسیع تری نسبت به سنسور دوربین اصلی است که به شما امکان می دهد تصاویری با زاویه دید باز و بسیار جذاب ثبت کنید (مثلاً عکاسی از طبیعت و عکس های گروهی).

اما پرچمداران اپل همیشه در زمینه فیلمبرداری حرفی برای گفتن داشته اند و هیچ یک از رقبای اندرویدی این شرکت هنوز نتوانسته اند در زمینه فیلم برداری از پرچمداران اپل پیشی بگیرند. سنسور دوربین اصلی این گوشی هوشمند قابلیت فیلم برداری با حداکثر کیفیت 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه را دارد. این سنسور دوربین مجهز به قابلیت OIS یا Optical Image Stabilization بسیار جذاب است. قابلیتی که لرزش های ناخواسته را در حین فیلم برداری حذف می کند و در نهایت خروجی ویدیویی با کیفیت بسیار بالایی را در اختیار شما قرار می دهد. سنسور دوربین این گوشی نیز مانند نسل قبل قابلیت فیلمبرداری سینمایی را دارد که بالاترین کیفیت فیلمبرداری ممکن در بین تمامی پرچمداران دنیاست. اما این بار اپل پیشرفت های قابل توجهی را برای دپارتمان کپچر این گوشی هوشمند در نظر گرفته است تا به راحتی نیازهای یک فیلمبردار حرفه ای را برطرف کند. فوکوس خودکار شگفت انگیز این دوربین به لطف هوش مصنوعی یا هوش مصنوعی عملکردی بی نظیر از خود به نمایش گذاشت. فوکوس خودکار بین چهره افراد (مثلاً دو نفر در قاب دوربین قرار دارند و فوکوس روی صورت فرد مقابل است، به محض اینکه نفر اول سر خود را برگرداند و به نفر بعدی نگاه کند، دوربین به طور خودکار از روی تصویر فوکوس می کند. دوم شخص) یکی از ویژگی های جدید و بسیار جذاب این گوشی هوشمند قدرتمند است.

پردازنده بی نظیر و باتری قوی تر

باید اعتراف کنیم که تا به امروز پردازنده های قدرتمند گوشی های هوشمند اپل در کنار سیستم عامل بی نظیر iOS توانسته بودند عملکردی باورنکردنی از خود به نمایش بگذارند. این بار آیفون 13 همانند برادران بزرگتر خود یعنی آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس به قدرتمندترین پردازنده این شرکت یعنی A15 bionic مجهز شده است. پردازنده با معماری 5 نانومتری و متشکل از 6 هسته (2 هسته قدرتمندتر و 4 هسته با عملکرد معمولی و صرفه جویی در انرژی کمتر). این برای یک GPU یا GPU در نظر گرفته نشده است، بلکه برای یک پردازنده اختصاصی 4 هسته ای در نظر گرفته شده است. با توجه به نتایج بنچمارک ها و تست ها باید بگوییم که هیچ بازی در دنیا وجود ندارد که آیفون ۱۳ نتواند با این پردازنده قدرتمند اجرا کند. البته لازم به ذکر است که این گوشی قادر خواهد بود بازی های سنگینی مانند Call of Duty Mobile و Asphalt 9 را در بالاترین تنظیمات گرافیکی انجام دهد. از طرفی معماری 5 نانومتری این پردازنده نیز باعث می شود در مقایسه با پردازنده های با معماری 7 و 10 نانومتری انرژی کمتری مصرف کند و در نهایت با شارژ 100 درصد عمر مفید بیشتری را ارائه دهد. آیفون 13 در سه مدل با حافظه داخلی 128، 256 و 512 گیگابایت عرضه شد. در مقایسه با آیفون 12، همانطور که می بینیم، دیگر خبری از 64 گیگابایت حافظه داخلی نیست و در عوض آیفون 13 به 512 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است (آیفون 12 به 512 گیگابایت حافظه داخلی مجهز نبود). در مورد ظرفیت باتری نیز اپل مانند هر سال چیزی در مورد حجم باتری در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند اعلام نکرد. اما به گفته اپل، آیفون 13 نسبت به آیفون 12 با شارژ 100 درصدی این قابلیت را دارد که عمر مفید بهتری داشته باشد. داشتن پردازنده ای با معماری 5 نانومتری و فناوری جدیدتر این پردازنده، بازده انرژی بسیار کمتری نسبت به A14 بایونیک خواهد داشت. پردازنده .

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گوشی موبایل اپل iPhone 13 (CH) ظرفیت 128 گیگابایت – نات‌اکتیو – پک اصلی – به همراه آداپتور اصلی و مبدل برق" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گوشی موبایل اپل iPhone 13 (CH) ظرفیت 128 گیگابایت – نات‌اکتیو – پک اصلی – به همراه آداپتور اصلی و مبدل برق"، کلیک کنید.