نقد و بررسی گوشی موبایل اپل iPhone 15 Pro 1 TB – نات‌اکتیو – بدون کد – بدون رجیستر – پک اصلی

اولین نکته ای که در مورد آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس باید به آن اشاره کرد طراحی بدنه و به طور مشخص جنسیت دستگاه است که برای اولین بار است که از فولاد ضد زنگ و آلیاژ تیتانیوم در آنها استفاده شده است و گفته می شود که اپل پایدارترین و سبک ترین مدل پرو تا به امروز است. بدنه گوشی از آلیاژ تینانیوم درجه 5 ساخته شده است که خالص تر از تیتانیوم است. مریخ نورد ) استفاده می شود.

استفاده از تیتانیوم در آیفون های جدید بافت جدیدی را در کناره دستگاه ایجاد می کند که توسط سازنده در فرآیند پیشرفته در چند مرحله شکل می گیرد. اپل همچنین از یک پوشش PVD برای فرآیند معمول آندایز کردن پوشش تیتانیوم در آیفون های جدید استفاده کرد که تکمیل آن 14 ساعت طول کشید. آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس در چهار رنگ ارائه شده اند که همه آنها در رنگ های جدید به حساب می آیند. رنگ های این گوشی شامل مشکی، سفید، آبی و تیتانیوم طبیعی است که این دو مدل را به خوبی از همتایان قبلی خود متمایز می کند.

يكي دير از تحميل التراشين در عيفون جديد 15 برو به دلامت اسلايدر عرض المزيد و تلاحناي آن با بنتي كيد به نام Action button است; با نگه داشتن و نگه داشتن این دکمه در حالت پیش فرض، عملکردی مشابه دکمه اسلایدر قبلی یعنی خاموش کردن گوشی انجام می شود و یک گزینه انتخاب در ناحیه Dynamic Island بالای صفحه نمایش داده می شود، اما می توان گزینه های دیگری را نیز به آن اختصاص داد. این دکمه به دلخواه، مانند روشن کردن چراغ، فعال کردن دوربین و کردی صدا از آن جمال‌اند. قابلیت های این دکمه به این منابع محدود نمی شود و به دلخواه می توان گزینه های متعدد و متنوعی را به آن اختصاص داد. این گزینه مخصوص گوشی های جدید سری پرو است و جایی در آیفون 15 و آیفون 15 پلاس ندارد.

کاهش حاشیه های کناری صفحه نمایش از دیگر تغییرات طراحی در دو مدل در ابعاد و اندازه های دستگاه منعکس می شود. آیفون 15 پرو 146.6 و 70.6 میلی متر طول و 147.5 و 71.5 میلی متر کوتاه تر از آیفون 14 پرو است. در مقایسه با آیفون 15 پرو مکس، طول و عرض آن نیز 159.9 و 76.7 میلی متر کاهش یافته است. این کاهش ابعاد اما در زمینه ضخامت دوام نیاورد و ضخامت آن 8.25 میلی متر و ضخامت 8.25 میلی متر است.

استفاده از تیتانیوم در بدنه نیز در کاهش وزن هر دو گوشی موثر بود و در حالی که آیفون 14 پرو و ​​آیفون 14 پرو مکس در سال گذشته 206 و 240 گرم وزن داشتند، آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس تنها 187 و 187 گرم وزن داشتند. کاهش گرما 221 گرم

صفحه نمایش آیفون 15 و آیفون 15 پرو نیز 6.1 و 6.7 اینچی با فناوری OLED و رزولوشن 1179×2556 و 1290×2796 پیکسل است که از فناوری OLED و برند Super Retina XDR بهره می برد. قابلیت تنظیم نرخ رفرش خودکار در بازه وسیع 120 هرتز (ProMotion)، کنتراست 2000000:1، روشنایی متوسط ​​1000 نیت و حداکثر روشنایی برای فضاهای بیرونی 2 هزار نیت از دیگر مشخصاتی است که می توان برای این صفحه نمایش نام برد. هر دو گوشی دارای دوربین 12 مگاپیکسلی f/1.9 در بالای صفحه هستند که امکان فیلمبرداری 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه را دارد و سیستم تشخیص چهره 3 ثانیه ای نیز حفظ شده است.

دوربین اصلی هر دو گوشی ظاهرا مشابه مدل سال گذشته با وضوح 48 مگاپیکسل و ترکیبی از 2.44 میکرون پیکسل است که دارای لنز 7 مرحله ای با دیافراگم f/1.8 و فاصله کانونی 24 میلی متر است. این دوربین از نسل دوم OIS با سنسور حرکت نیز پشتیبانی می کند و 100 درصد پیکسل های آن امکان فوکوس خودکار را دارند. حداکثر وضوح تصویر در این دوربین همچنان 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه است و نسبت به قبل تغییری ایجاد نشده است.

دوربین دوم این گوشی نیز بین دو مجموعه مشابه و ظاهراً همان دوربین 12 مگاپیکسلی اولتراواید قبلی با لنز f/2.2 و پشتیبانی از فوکوس خودکار است که برای عکاسی ماکرو نیز استفاده می شود.

دوربین سوم آیفون 15 پرو ظاهراً هیچ تفاوتی با نسل قبلی خود در 14 سال پیش ندارد و همان دوربین جلوی 12 مگاپیکسلی با لنز 77 میلی متری f/2.8 را دارد که تصویری معادل زوم اپتیکال 3 برابر ارائه می دهد.

در آیفون 15 پرو مکس اما شرایط به کلی تغییر کرده است و دوربین مدل ساده پرو جای خود را به دوربین پریسکوپ 12 مگاپیکسلی (یا به اصطلاح اپل تتراپریسم) با فاصله کانونی 120 میلی متر و 5 می دهد. زوم اپتیکال تاشو که در حالت دیجیتال دارای بزرگنمایی 25 پارپار نیز می باشد. لنز مقابل این دوربین همچنان دارای دیافراگم 2.8 است، اما پیکسل های فوکوس در آیفون 15 پرو تنها 6 درصد هستند و به 100 درصد می رسند. این دوربین از OIS با تغییر سنسور با 10000 میکروتنظیم پشتیبانی می کند که روی کاغذ یک تجربه عکاسی با زوم پایدار را ارائه می دهد.

نکته جالب و غافلگیر کننده دیگر در مورد تصویربرداری این دو گوشی، گزینه ای به نام Spatial video است که در طی آن دوربین اصلی و دوربین فوق عریض با هم همکاری می کنند تا یک فیلم سه بعدی را ضبط کنند و سپس می توان آن را روی هدست Reality Synthesis ضبط کرد. Apple Vision Pro‌ عرض المزيد

پردازش در iPhone 15 Pro iPhone 15 Pro Max با پردازنده جدید و پیشرفته Apple A17 Pro که اولین تراشه 3 نانومتری در دنیای موبایل نامیده می شود. در ساختار این تراشه از 19 میلیارد ترانزیستور استفاده شده و مانند گذشته ساختار 6 هسته ای متشکل از 2 هسته قوی تر و 6 هسته ضعیف تر تشکیل شد. دو هسته قوی این تراشه 10 درصد سریعتر از تراشه قبلی هستند و ضعیف ترین چهار هسته نیز به عنوان «کمترین CPU تلفن همراه» نامگذاری شده است. موتور پردازش عصبی تراشه نیز از 16 هسته استفاده می کند که امکان انجام 35 تریلیون عملیات در ثانیه را فراهم می کند. برای مقایسه، ما نمی دانیم که این قسمت از نسل قبلی تراشه های اپل، یعنی A16 Bionic، تنها قادر به پردازش 17 تریلیون عملیات در ثانیه بوده است. کنترلر USB با پشتیبانی از USB 3 و انتقال اطلاعات 10 گیگابیت در ثانیه و گرافیک جدید 6 هسته ای با 20 درصد سرعت بیشتر و پشتیبانی سخت افزاری ray-tracing از دیگر ویژگی های این تراشه است.

آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس مانند همتایان ارزان‌تر خود در این کلاس با درگاه USB-C ارائه می‌شوند که اپل در زمان رونمایی از این دو گوشی حتی نامی از آنها نبرد! با این حال، این پورت از سرعت استاندارد USB 3.0 تا 10 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند که کاملاً سریعتر از مدل مشابه در آیفون 15 و آیفون 15 پلاس است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گوشی موبایل اپل iPhone 15 Pro 1 TB – نات‌اکتیو – بدون کد – بدون رجیستر – پک اصلی" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گوشی موبایل اپل iPhone 15 Pro 1 TB – نات‌اکتیو – بدون کد – بدون رجیستر – پک اصلی"، کلیک کنید.