نقد و بررسی گوشی موبایل سامسونگ A14 4G ظرفیت 128 گیگابایت رم 4 گیگابایت – پک ویتنام

یک میان رده فوق العاده با ویژگی های کاربردی

تنوع زیاد گوشی های هوشمند میان رده سامسونگ آن را برای هر سلیقه ای مناسب کرده است. سامسونگ گلکسی A14 یکی از آن گوشی های میان رده است. این گوشی با طراحی ساده و جذاب خود به سرعت جای خود را در قلب کاربران پیدا می کند. در نمای جلویی شاهد طراحی آشنای ناچ اشکی برای نمایشگر هستیم که باید بگوییم بهتر است حاشیه کوچک تری برای پایین نمایشگر در نظر بگیریم. در مجموع 80.2 درصد از نمای جلو به صفحه نمایش اختصاص داده شده است که به این معنی است که با صفحه نمایش نسبتاً یکنواختی با حاشیه های معمولی روبرو هستید.

در پشت ما شاهد زبان طراحی جدید سامسونگ هستیم. زبان طراحی ساده و زیبا. سه سنسور دوربین را می بینیم که به شکل ستون در کنار هم قرار گرفته اند و دیگر معماری مستطیلی با مربع برای قرار دادن سنسورهای دوربین وجود ندارد. وزن 201 گرمی این گوشی چندان سبک به حساب نمی آید اما در استفاده طولانی مدت خستگی زیادی به دست نمی دهد و از طرفی این وزن نه چندان سبک تا حدود زیادی باعث احساس افتادن در حین استفاده شده است. و حس استفاده از آن یک گوشی رده بالا به شما می دهد.

سامسونگ همیشه در بخش نمایشگر خوب عمل می کند

در این بخش، سامسونگ مانند همیشه عملکرد بسیار خوبی داشت. سامسونگ گلکسی A14 به صفحه نمایش 6.6 اینچی PLS با رزولوشن 1080 در 2408 پیکسل مجهز شده است. باید بگوییم رزولوشن بسیار خوبی برای این صفحه نمایش در نظر گرفته شده است. اما قابلیت نمایش 400 پیکسل در هر اینچ به عملکرد خوب این صفحه نمایش می افزاید. وضوح تصویر بالا و نمایش رنگی دقیق و عمیق از جمله ویژگی های متمایز این صفحه نمایش گوشی هوشمند است. باید بگوییم که در این بازه قیمتی سامسونگ گلکسی A14 به یکی از بهترین نمایشگرها مجهز شده است.

دوربین اصلی و سلفی میان رده مناسب

همانطور که در ابتدا گفته شد، این گوشی از سه سنسور دوربین در پشت استفاده می کند. سنسور دوربین عریض (اصلی) 50 مگاپیکسلی این گوشی به بحث تلفن های میان رده پایان داده است. باید بگوییم که سامسونگ گلکسی A14 انتظارات شما را برای یک گوشی میان رده با استفاده از چنین سنسور دوربین اصلی کاملا برآورده می کند. اما در روشنایی شب نیز می توانید به این سنسور اعتماد کنید. بازکردن دیافراگم f/1.8 با جذب نور بالا، خروجی تصاویر با روشنایی مناسب را تضمین می کند، از سوی دیگر امکان عکاسی در شب (حالت شب) و همچنین نویزهای نور شب (نورهای مصنوعی مانند نور یک لامپ که بر پراکندگی نور تاثیر می گذارد) اثرات منفی روی کیفیت تصاویر خروجی را به میزان بسیار خوبی کاهش می دهد و در نتیجه تاثیر زیادی بر کیفیت تصاویر خروجی ثبت شده در نور شب دارد.

سنسور دوربین فوق عریض 5 مگاپیکسلی این گوشی نیز امکان ثبت تصاویر با زاویه دید وسیع را فراهم می کند که گزینه بسیار مناسبی برای عکاسی از طبیعت و عکس های گروهی است. در مورد این سنسور باید بگوییم که با توجه به رزولوشن در نظر گرفته شده نباید انتظار ثبت تصاویر با رندر دقیق جزئیات را داشته باشیم که با توجه به رزولوشن، قیمت در نظر گرفته شده و در مقایسه با سایر میان رده ها در این بازه قیمتی کاملا طبیعی است. f سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی نیز برای ثبت تصاویر نزدیک طراحی شده است. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی سامسونگ گلکسی A14 یکی دیگر از نقاط قوت آن در مقایسه با رقبا است. این سنسور دوربین سلفی در نور روز عملکرد بسیار خوب و کاملاً قابل قبولی دارد و در نور شب تصاویری با روشنایی خوب ارائه می دهد.

پردازنده خوب، باتری قدرتمند

از نظر مشخصات سخت افزاری، سامسونگ گلکسی A14 به پردازنده میان رده Helio G80 مدیاتک مجهز شده است. پردازنده ای با دو هسته قوی تر با قابلیت ارائه حداکثر فرکانس کاری 2.0 گیگاهرتز و شش هسته اقتصادی با صرفه جویی در مصرف انرژی کمتر و توانایی ارائه فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز هشت هسته آن را تشکیل می دهند. در مورد پردازنده طراحی شده برای سامسونگ گلکسی A14 باید بگوییم که در اجرای بازی ها و اپلیکیشن های محبوب بسیار خوب عمل می کند. اما آیا می توانید برای بازی های سنگین به آن تکیه کنید؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله. توصیه می کنیم برای اجرای روان و بدون لگ بازی های سخت مانند Call of Duty Mobile و Asphalt 9، تنظیمات گرافیکی را روی حالت Low قرار دهید.

باتری بسیار خوب 5000 میلی آمپری این گوشی نیز به شما این امکان را می دهد که در شرایط استفاده معمولی به ازای هر 100 درصد شارژ، عمر مفید دو روزه (زمان آماده به کار) را مشاهده کنید. در صورت استفاده زیاد (داده، انجام بازی و تماشای فیلم)، عمر مفید یک روزه را با 100% شارژ ارائه می دهد. در مجموع باید بگوییم که سامسونگ گلکسی A14 با طراحی بسیار جذاب، صفحه نمایش با کیفیت، سنسور دوربین سلفی و عریض قدرتمند و باتری بسیار خوب

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گوشی موبایل سامسونگ A14 4G ظرفیت 128 گیگابایت رم 4 گیگابایت – پک ویتنام" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گوشی موبایل سامسونگ A14 4G ظرفیت 128 گیگابایت رم 4 گیگابایت – پک ویتنام"، کلیک کنید.