نقد و بررسی گوشی موبایل سامسونگ A23 4G ظرفیت 64 گیگابایت رم 4 – پک ویتنام

زبان طراحی آشنای سامسونگ

شاید گوشی های هوشمند میان رده سامسونگ از نظر طراحی شباهت های زیادی داشته باشند، اما نمی توان از طراحی کاربرپسند و زیبای این گوشی های هوشمند به راحتی گذشت. Samsung Galaxy A23 یکی از گوشی های هوشمند میان رده مقرون به صرفه این شرکت است که با توجه به قیمت در نظر گرفته شده به مشخصات فنی مناسب و قابل قبولی مجهز شده است. در نمای جلویی، طراحی آشنا را می بینیم که صفحه نمایش از یک بریدگی قطره آب (بی نهایت U یا قطره یا هر چیزی که می خواهید نامش را بگذارید) استفاده می کند. همانطور که در تصویر می بینید، بریدگی قطره اشکی در بالا و مرکز صفحه نمایش سنسور دوربین سلفی را در خود جای داده است. به طور کلی می توان گفت با توجه به اینکه صفحه نمایش 83 درصد نمای جلو را به خود اختصاص داده است، با صفحه نمایشی یکدست و باکیفیت روبرو هستیم.

در نمای عقب شاهد طراحی آشنا و زیبایی هستیم. چهار سنسور دوربین در یک معماری مستطیلی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. در این قسمت خبری از حسگر اثر انگشت نیست و این ویژگی جذاب و کاربردی در کناره و روی دکمه پاور قرار گرفته است. در مورد این ویژگی امنیتی باید بگوییم که عملکرد سریع و بسیار قابل قبولی برای بازگشایی قفل صفحه دارد. وزن 195 گرمی این گوشی نه آنقدر سنگین است که در استفاده طولانی مدت باعث خستگی دست شود و نه آنقدر سبک است که حس افتادن در هنگام استفاده را تشدید کند.

باز هم عملکرد صفحه نمایش خوب است

گوشی های هوشمند سامسونگ همیشه از صفحه نمایش های باکیفیت بهره برده اند. سامسونگ گلکسی A23 نیز از این قاعده مستثنی نیست و به صفحه نمایش 6.6 اینچی PLS با رزولوشن 1080 در 2408 پیکسل مجهز شده است. این صفحه نمایش قابلیت نمایش 400 پیکسل در هر اینچ را دارد که عملکرد بسیار خوبی برای یک گوشی میان رده محسوب می شود. تا اینجای کار باید بگوییم که در مقایسه با بسیاری از گوشی های میان رده در این بازه قیمتی، سامسونگ گلکسی A23 به یکی از قدرتمندترین صفحه نمایش ها مجهز شده است. البته باید بدانید که این صفحه نمایش قابلیت ارائه رفرش ریت 90 هرتز را دارد. چنین نرخ تازه‌سازی به شما امکان می‌دهد هنگام بازی و تماشای ویدیوهای باکیفیت، عملکرد بهتری نسبت به صفحه‌نمایش‌هایی با نرخ تازه‌سازی 60 هرتز مشاهده کنید. Corning Gorilla Glass 5 نیز از صفحه نمایش این گوشی میان رده در برابر افتادن و ضربه های احتمالی محافظت می کند.

دوربین های مختلف با دوربین اصلی قدرتمند

بدون شک استفاده از سنسورهای قدرتمند دوربین یکی از معیارهای اصلی خرید یک گوشی میان رده است. سامسونگ گلکسی A23 علاوه بر استفاده از سنسور دوربین اصلی قدرتمند، از سنسورهای دوربین متفاوتی استفاده می کند. ما با سنسور دوربین اصلی قدرتمند 50 مگاپیکسلی شروع می کنیم. بدون شک استفاده از چنین سنسور دوربین قدرتمندی از نظر رزولوشن به شما این امکان را می دهد که در نور روز تصاویر بسیار جذابی ثبت کنید. کنتراست بسیار خوب، جزئیات دقیق و دامنه دینامیکی گسترده از جمله ویژگی های متمایز کننده تصاویر خروجی ثبت شده توسط این سنسور دوربین است. در مورد عکاسی در شب و در نور کم باید بگوییم که به لطف باز شدن دیافراگم f/1.8 که دارای جذب نور بالایی است، امکان ثبت تصاویر باکیفیت را به شما می دهد. از طرفی در این قسمت نرم افزار عکاسی در حالت شب عملکرد خوبی در حذف نویزها در نور شب دارد و در نهایت شاهد تصاویری بسیار کم نویز و با کیفیت خواهید بود.

اما نکته جالب در مورد سنسور دوربین اصلی این گوشی، استفاده از لرزشگیر اپتیکال تصویر یا OIS است. قابلیتی که به طور موثر لرزش های ناخواسته را هنگام فیلمبرداری و عکاسی از بین می برد و در نهایت شاهد عملکرد بسیار خوبی خواهید بود. سنسور فوق عریض در بین کاربران طرفداران زیادی دارد و این گوشی به سنسور فوق عریض با رزولوشن 5 مگاپیکسل مجهز شده است. سنسوری که شاید از نظر رزولوشن چندان قدرتمند به نظر نرسد، اما ثبت تصاویر با زاویه دید وسیع، آن را برای ثبت تصاویر طبیعت و عکس های گروهی بسیار مناسب کرده است. دو سنسور دوربین ماکرو برای ثبت تصاویر نزدیک و یک سنسور عمق برای ثبت تصاویر پرتره به بهترین شکل این گوشی میان رده را همراهی می کنند. دوربین سلفی با رزولوشن 8 مگاپیکسل گزینه نسبتا مناسبی برای عکاسی در نور روز است و عملکرد قابل قبولی دارد. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی این گوشی قابلیت فیلم برداری با حداکثر کیفیت 4k و سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارد که باز هم باید گفت در مقایسه با بسیاری از گوشی های هوشمند در این بازه قیمتی عملکرد بسیار خوبی دارد. .

پردازنده قابل قبول، باتری مناسب

سامسونگ گلکسی A23 به پردازنده میان رده کوالکام اسنپدراگون 665 مجهز شده است. پردازنده ای با دو چهار هسته قدرتمندتر با قابلیت ارائه حداکثر فرکانس کاری 2.0 گیگاهرتز به همراه چهار هسته اقتصادی با صرفه جویی در مصرف انرژی کمتر و توانایی ارائه فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز، هشت هسته آن را تشکیل می دهند. باید بگوییم که با توجه به مشخصات پردازنده، سامسونگ گلکسی A23 این قابلیت را دارد که عملکرد خوبی در هنگام اجرای بازی ها و نرم افزارهای محبوب ارائه دهد. حتی این گوشی می تواند بازی های سنگینی مانند Call of Duty Mobile انجام دهد اما برای مشاهده عملکرد بهتر باید تنظیمات گرافیکی بازی را روی LOW قرار دهید. یک باتری مناسب و قدرتمند با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت به شما این امکان را می دهد که با هر بار 100 درصد شارژ، عمر مفید (زمان آماده به کار) دو روز را در استفاده معمولی مشاهده کنید که عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گوشی موبایل سامسونگ A23 4G ظرفیت 64 گیگابایت رم 4 – پک ویتنام" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گوشی موبایل سامسونگ A23 4G ظرفیت 64 گیگابایت رم 4 – پک ویتنام"، کلیک کنید.