نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi K50 دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت

طراحی متفاوت و جذاب

Redmi K50 یکی از با کیفیت ترین گوشی های شرکت شیائومی است که در برخی موارد دست کمی از یک گوشی هوشمند پرچمدار ندارد. حتی در نگاه اول طراحی متمایز و جذابی در ذهن وجود دارد که سعی دارد خود را به عنوان یک گوشی رده بالا و پرچمدار معرفی کند که البته باید قبول کرد که در این دپارتمان موفق است. در نمای جلویی، شاهد یک صفحه نمایش صاف و بسیار زیبا هستیم که به طراحی Infinity O مجهز شده است. یکی از نکات مثبت این صفحه نمایش حاشیه های کم و بسیار مناسب است که باعث شده تا صفحه نمایش 86.4 درصد از نمای جلو را به خود اختصاص دهد.

در پشت، همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، طراحی متفاوتی نسبت به بسیاری از گوشی های هوشمند دیگر برای قرارگیری سنسورهای دوربین Redmi K50 در نظر گرفته شده است. البته طراحی ظاهری جذاب و دوست داشتنی به این گوشی بخشیده است. اگرچه صفحه نمایش این گوشی قابلیت پشتیبانی از حسگر اثرانگشت را دارد، اما شیائومی از این قابلیت امنیتی بسیار پرکاربرد روی دکمه پاور قاب کناری استفاده می کند. طبق آزمایشات انجام شده، حسگر اثر انگشت فیزیکی توانایی ارائه عملکرد بسیار سریع باز کردن قفل صفحه را دارد. وزن ۲۰۱ گرمی Redmi K50 نسبت به بسیاری از گوشی‌های دیگر سنگین‌تر است که به طور طبیعی باعث خستگی دست در استفاده طولانی مدت می‌شود. اما باید بدانید که این طراحی سبک و خوش فکر، حس یک گوشی پرچمدار را به خوبی منتقل می کند و در کل باید بگوییم که HANDS_ON بسیار جذاب است. حفظ استاندارد IP53 نیز این گوشی را ضد پاشش کرده است.

صفحه نمایشی سخت و قدرتمند

یکی از قدرتمندترین ویژگی های این گوشی هوشمند بدون شک صفحه نمایش قدرتمند آن است. صفحه نمایش 6.67 اینچی با رزولوشن 1440 در 3200 پیکسل که توانایی نمایش 526 پیکسل در هر اینچ را دارد. با توجه به رزولوشن بسیار خوب و PPI عالی، باید بدانید که با یکی از قدرتمندترین نمایشگرها در میان گوشی های هوشمند روبرو هستید. اما ویژگی های قدرتمند این صفحه نمایش هنوز تمام نشده است و حرف های زیادی برای گفتن دارد. پنل اولد این صفحه نمایش علاوه بر عملکرد بهتر نسبت به پنل های IPS، مصرف انرژی کمتری نیز دارد که تاثیر بسیار زیادی در طول عمر مفید (زمان آماده به کار) باتری دارد.

اما عملکرد این صفحه نمایش در عملکرد و گیم پلی بازی چگونه خواهد بود؟ در رابطه با این موضوع باید بگوییم که به لطف قابلیت ارائه نرخ به روز رسانی 120 هرتز، این صفحه نمایش قادر است عملکردی عالی و باکیفیت و بدون تاخیر ارائه دهد. البته نباید فراموش کنیم که این صفحه نمایش عملکرد بهتری نسبت به صفحه نمایش هایی با نرخ رفرش 90 هرتز در هنگام اجرای بازی و تماشای فیلم های باکیفیت ارائه می دهد. حداکثر روشنایی 1200 نیت (شمع در هر متر مربع) نیز نگرانی شما را در مورد وضوح تصویر در شرایط نوری مختلف کاهش می دهد. حتی در زیر نور مستقیم خورشید، وضوح تصویر با کیفیت بالا و خوانایی نمادها را مشاهده خواهید کرد. Gorilla Glass Victus همچنین از این صفحه نمایش گرانبها در برابر سقوط و ضربه های احتمالی محافظت می کند.

سنسورهای دوربینی که انتظار بیشتری از آنها داشتند

از نظر سنسورهای دوربین، شاید شیائومی می توانست مشخصات قدرتمندتری را برای Redmi K50 در نظر بگیرد. سنسور دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی در این گوشی عملکرد کاملاً قابل قبولی در نور روز دارد و با توجه به رزولوشن، جزئیات را با دقت مناسب و قابل قبولی در تصاویر خروجی ثبت شده نشان می دهد (البته جزئیات هم اندازه 48- سنسور مگاپیکسلی). در نورپردازی شب به دلیل جذب نور مناسب و وجود ویژگی نرم افزاری حالت شب که نویز در نور شب را تا حد زیادی حذف می کند، می توانید به این سنسور دوربین اعتماد کنید. برخورداری از ویژگی بسیار جذاب تثبیت کننده تصویر اپتیکال یا OIS باعث شده تا لرزش های ناخواسته در هنگام فیلم برداری و عکاسی به حداقل برسد و در نهایت شاهد خروجی تصاویر با کیفیتی باشید. لازم به ذکر است که تثبیت کننده OIS توانایی ارائه عملکرد بهتر نسبت به تثبیت کننده های دیجیتال (نرم افزاری) یا EIS را دارد.

سنسور دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی با زاویه دید وسیع 119 درجه گزینه بسیار مناسبی برای ثبت تصاویر در طبیعت است، اما البته نباید انتظار داشت جزئیات بسیار دقیقی در تصاویر خروجی با توجه به اندازه نمایش داده شود. سنسور دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی است و البته زاویه دید گسترده آن کاملا طبیعی است. سنسور دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی به عنوان دوربین سوم این گوشی وظیفه ثبت تصاویر نزدیک را دارد. در قسمت فیلمبرداری باید بگوییم که Redmi K50 با قابلیت فیلمبرداری با حداکثر کیفیت 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی دارد. سنسور دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی انتخاب بسیار مناسبی برای این گوشی است که در نور روز و عکاسی پرتره عملکرد کاملا قابل قبولی دارد.

پردازنده قدرتمند مناسب برای انجام بازی های سنگین

تا جایی که به مشخصات سخت افزاری مربوط می شود، Redmi K50 بار دیگر قدرت خود را با استفاده از پردازنده Dimension 8100 شرکت Mediatek نشان داد. چهار هسته قدرتمندتر با قابلیت ارائه فرکانس کاری 2.85 گیگاهرتز به همراه چهار هسته اقتصادی با بازده انرژی کمتر و قابلیت ارائه فرکانس کاری 2.0 گیگاهرتز، هشت هسته این پردازنده با معماری 5 نانومتری را تشکیل می دهند. با این تفاسیر، Redmi K50 در اجرای بازی های سنگین مانند Call of Duty Mobile و Asphalt 9 بسیار خوب عمل می کند و به دلیل وجود این پردازنده قدرتمند و صفحه نمایش با کیفیت 120 هرتزی می توانید تجربه گیم پلی بسیار جذابی را با این گوشی هوشمند داشته باشید. باتری قدرتمند 5500 میلی آمپری این قابلیت را دارد که در شرایط استفاده معمولی دو روز عمر مفید (زمان آماده به کار) را ارائه دهد که عملکرد بسیار خوبی است. اما در این قسمت یکی دیگر از ویژگی های قدرتمند این گوشی هوشمند خودنمایی می کند. این شارژر دارای توان 67 وات و مجهز به فناوری شارژ سریع است که توانایی شارژ باتری گوشی را از صفر تا 80 درصد در 30 دقیقه دارد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi K50 دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi K50 دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت"، کلیک کنید.