نقد و بررسی گوشی موبایل موتورولا مدل Moto G52 دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

زبان طراحی آشنای موتورولا

گوشی های میان رده در بین مصرف کنندگان طرفداران زیادی دارند و باید اذعان کنیم که موتورولا در این بخش توانسته عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهد و سهم بزرگی از بازار را برای خود رقم بزند. برای مدتی، موتورولا زبان طراحی ثابتی را با تغییرات کمی برای گوشی های هوشمند خود اتخاذ کرده است. طرحی که اگرچه ساده است اما کاربر پسند نیز هست. Motorola Moto G52 یکی از گوشی های میان رده این شرکت است که طراحی آن ما را به یاد سری Edge 30 این شرکت می اندازد. در نمای جلویی، صفحه نمایش صاف این گوشی از بریدگی Infinity O بهره می برد. بریدگی دایره‌ای بریدگی در بالا و مرکز صفحه نمایش، سنسور دوربین سلفی را در خود جای داده و فضای کمی را اشغال می‌کند که به براق‌ترین صفحه نمایش کمک کرده است. در مجموع صفحه نمایش 86.9 درصد نمای جلو را به خود اختصاص داده است که برای یک گوشی میان رده مقدار قابل قبولی است.

اما شباهت اصلی در طراحی این گوشی با سری اج 30 بدون شک در پشت نمایان است. سه سنسور در یک ستون در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و در این قسمت حسگر اثر انگشت وجود ندارد. ویژگی امنیتی و حسگر اثر انگشت بسیار پرکاربرد در قاب کناری دکمه پاور قرار گرفته است که دارای ویژگی باز کردن قفل صفحه نمایش بسیار سریع است. در نهایت به وزن بسیار مناسب 169 گرمی می رسیم. وزنه ای که خستگی دست ها در استفاده طولانی مدت شما را آزار نمی دهد و از طرفی HANDS_ON جذاب باعث کاهش احساس افتادن در هنگام استفاده می شود.

صفحه نمایش مناسب برای گوشی های میان رده

البته باید هر گوشی را با توجه به قیمت آن قضاوت کنیم. Motorola Moto G52 به صفحه نمایش 6.6 اینچی AMOLED با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل مجهز شده است. تا اینجای کار باید بگوییم که اول از همه رزولوشن خوب به شما این امکان را می دهد که وضوح تصویر بسیار خوب و البته باکیفیتی را از این گوشی مشاهده کنید. در درجه دوم استفاده از پنل آمولد است. باید بدانید که اکثر گوشی های میان رده از پنل IPS استفاده می کنند، اما Motorola Moto G52 از پنل AMOLED استفاده می کند. این پنل نه تنها به دلیل فناوری پیشرفته تر، کیفیت بهتری نسبت به پنل های IPS دارد، بلکه مصرف انرژی کمتری نیز دارد. این موضوع تاثیر بسیار زیادی بر عمر مفید (زمان آماده به کار) باتری داشت که معیار بسیار مهمی در هنگام خرید گوشی است.

قابلیت نمایش 402 پیکسل در هر اینچ هم عمق رنگ (تفاوت رنگ سیاه و سفید) و هم وضوح عالی را فراهم می کند. اما یکی از مهم ترین ویژگی های این صفحه نمایش نرخ تازه سازی 90 هرتز است. قبل از هر چیز باید بگوییم که نمایشگرهای 90 هرتزی هنگام اجرای بازی و تماشای ویدیوهای باکیفیت از نظر نرمی و بدون تاخیر عملکرد بهتری نسبت به صفحه نمایش 60 هرتزی دارند. بنابراین، اگر می خواهید در حین انجام بازی و لذت بردن از تماشای ویدیو، تجربه گیم پلی جذاب تری داشته باشید، بدون شک این صفحه نمایش گزینه بهتری نسبت به گوشی های مجهز به صفحه نمایش با نرخ نوسازی 60 هرتز است.

عملکرد دوربین کاملا قابل قبول در عکاسی، انتظار بیشتری در فیلمبرداری داشته باشید

طبیعتاً، هر گوشی را باید بر اساس قیمت آن قضاوت کرد، Motorola Moto G52 نه تنها از سنسورهای دوربین خوبی نسبت به قیمت خود استفاده می کند، بلکه عملکردی بالاتر از یک گوشی میان رده با قیمت مقرون به صرفه ارائه می دهد. ما با سنسور دوربین عریض 50 مگاپیکسلی این گوشی شروع می کنیم. این سنسور در نور روز عملکرد بسیار خوبی داشت. در زوم دیجیتال دو برابر، تصاویر خروجی کیفیت چندانی ندارند.

سنسور فوق عریض که طرفداران زیادی در بین کاربران دارد گزینه بسیار مناسبی برای ثبت تصاویر با زاویه دید بیشتر نسبت به سنسور واید است. Moto G52 همچنین مجهز به سنسور دوربین با زاویه دید عریض با وضوح 8 مگاپیکسل و زاویه دید 118 درجه است. در مورد عملکرد این سنسور با توجه به نمونه تصاویر ثبت شده باید بگوییم که با توجه به نسبت رزولوشن توانسته جزئیات را به دقت در تصاویر خروجی نشان دهد. رنگ های زنده و کنتراست خوب و مرز مشخص بین سایه و نور از جمله وجوه تمایز تصاویر ثبت شده توسط این سنسور است که عملکرد کاملا قابل قبول آن را نشان می دهد. اما تصمیم گرفتیم چالش کمی دشوارتر را برای سنسور عریض 50 مگاپیکسلی این گوشی در نظر بگیریم. تصاویر ثبت شده در نور مستقیم خورشید چالشی بود که من برای این سنسور پیدا کردم. حسگر عریض در این حالت سعی می کرد با کاهش پراکندگی نور خورشید جزئیات را نشان دهد. اما سنسور فوق عریض دوربین سعی کرد پراکندگی نور را به صورت خطی نشان دهد و در نهایت دقت زیادی در جزئیات نداشت، اما توانست تصاویر جذابی از نظر کنتراست و دامنه دینامیکی گسترده ارائه دهد.

سنسور دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی این گوشی هوشمند را برای ثبت تصاویر نزدیک همراهی می کند. باید بگوییم که در فاصله نزدیک در بخش فوکوس، این سنسور ماکرو عملکرد بسیار خوبی داشت. در مقایسه با یک گوشی میان رده، رنگ ها با جزئیات مناسبی نمایش داده می شوند و مرز بین رنگ های مختلف چندان تداخلی ایجاد نمی کند و می توان گفت عملکرد قابل قبولی دارد. در حالت پرتره، پس زمینه به خوبی محو می شود و شاخص تصویر تداخل چندانی با پس زمینه بوکه ایجاد نمی کند.

اما یکی از چالش های اصلی برای تایید عملکرد سنسور دوربین عکاسی در نور شب و نور کم است. هنگامی که نویزهای نور شب می تواند تأثیر منفی بر کیفیت تصاویر خروجی داشته باشد. در تصاویر ثبت شده در پایین می توانید تفاوت خروجی تصاویر را در نور روز و شب مشاهده کنید. سنسور عریض این گوشی دارای دیافراگم f/1.8 است که می تواند نور خوبی را در نور شب جذب کند، اما باید بگوییم که با توجه به خروجی تصاویر ثبت شده در نور شب، انتظار داشتیم درخشندگی بیشتری را شاهد باشیم. ویژگی نرم افزاری برای حذف نویز در نور شب نیز بسیار مفید است. حسگر عریض همچنین با فعال بودن این ویژگی توانست صدای نور شب را تا حد قابل قبولی کاهش دهد. به طور کلی، برای عکاسی در نور شب، موتورولا Moto G52 عملکرد خوبی داشت، اگرچه می توانست بهتر از این هم عمل کند.

حال به سنسور دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی این گوشی می رسیم. با توجه به تست هایی که انجام داده ایم، باید بگوییم که تصاویر خروجی، رنگ های بسیار جذاب و زیبایی هستند که در همان لحظه اول توجه شما را به خود جلب می کنند. در این قسمت علاوه بر عملکرد خوب سنسور دوربین سلفی، امکانات نرم افزاری نیز کمک زیادی به کیفیت تصاویر کرده است، اما این تغییر از واقعیت تصاویر خروجی کاسته نشده است و البته کمی متفاوت است. از آنچه در واقعیت می بینید و به طور کلی می توان گفت که عملکرد سنسور در کنار قابلیت های نرم افزاری توانسته است خروجی تصاویر بسیار جذاب را در کنار هم تضمین کند. در حالت پرتره، پس زمینه تا حد ممکن تار می شود و نکته جالب توجه در این حالت، تفکیک بسیار خوب و عدم تداخل پرتره صورت با پس زمینه بوکه است. برای عکاسی در حالت شب، برخلاف سنسور عریض که روشنایی چندان خوبی در تصاویر خروجی نشان نمی داد، سنسور دوربین سلفی عملکرد بسیار خوبی داشت و در این زمینه کاملا قابل قبول بود. با این حال، نمایش جزئیات کمی تحت تاثیر قرار می گیرد، که در نور شب کاملا طبیعی است.

در مجموع همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، در جایگاه یک گوشی میان رده با این قیمت، موتورولا موتو جی 52 عملکرد بسیار خوبی از نظر سنسورهای دوربین داشت. در بخش فیلمبرداری، سنسور عریض این گوشی می تواند ویدیوهای 1080p ضبط کند. این قسمت به نقد موتو جی 52 می پردازد که قرار بود به لطف استفاده از سنسور عریض قدرتمند با رزولوشن 50 مگاپیکسل بتواند ویدیوهای 4K ضبط کند. البته اگر این اتفاق بیفتد، این گوشی می تواند یکی از معدود گوشی هایی در این رنج قیمتی باشد که می تواند ویدیوهای 4K ضبط کند.

با خیال راحت بازی های سنگین انجام دهید

دیگر لازم نیست برای انجام بازی های سنگین تنها به گوشی های رده بالا و پرچمدار اعتماد کنید. Motorola Moto G52 به پردازنده Qualcomm Snapdragon 680 4G مجهز شده است. پردازنده های کوالکام برای گوشی های اندرویدی همیشه عملکرد بسیار خوبی داشته اند و با قابلیت ارائه حداکثر فرکانس کاری 2.4 گیگاهرتز، این پردازنده توانایی اجرای بازی های سنگین مانند Call of Duty Mobile، Asphalt 9 و PUBG Mobile را دارد. اما پیشنهاد می کنیم تنظیمات گرافیکی اینگونه بازی ها را در حالت عملکرد بالا قرار ندهید تا شاهد اجرای روان و بدون لگ بازی باشید.

با توجه به مشخصات هسته های در نظر گرفته شده برای این پردازنده و البته نتایج تست بنچمارک همانطور که گفتیم این گوشی می تواند در بازی های سنگین عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. اما نکته جالب توجه این پردازنده در عملکرد خروجی در شرایط تست استرس بود. شرایطی که پردازنده در سخت ترین شرایط کاری قرار می گیرد. در این مورد، نه تنها عملکرد CPU در بدترین حالت توانست 60 درصد عملکرد را ارائه دهد که نه تنها برای یک گوشی میان رده، بلکه برای یک گوشی پرچمدار نیز عملکرد بسیار خوبی است. اما جالب ترین نکته این است که حداکثر دمای 33 درجه در این حالت ثبت شده است که عملکرد استثنایی پردازنده را نشان می دهد. پس با این تفاسیر دمای بالایی را در حین بازی های سنگین مشاهده نخواهید کرد و به طور کلی با یک گوشی باحال روبرو هستید. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی نیز انتخاب بسیار خوبی بود که در شرایط استفاده معمولی می تواند عمر مفید (زمان آماده به کار) دو روز در هر 100 درصد شارژ را فراهم کند که عملکرد کاملا قابل قبولی است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گوشی موبایل موتورولا مدل Moto G52 دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گوشی موبایل موتورولا مدل Moto G52 دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت"، کلیک کنید.