منابع بودجه ای برای مدیریت حوضه آبریز تالاب انزلی کافی نیست

منابع بودجه ای برای مدیریت حوضه آبریز تالاب انزلی کافی نیست

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به رشد شدید سنبل آبی در حوضه آبریز تالاب انزلی، با روش دستی و مکانیکی اقدام به جمع آوری آن ها کردیم و دیواره ای هم طراحی شده و نظر ما مبنی بر حذف آن بود تا تبادل آب از حوضه بالادستی صورت گیرد اما این کار اعتبارات بالایی نیاز دارد.

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری فصل24، علی سلاجقه، رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به تخلیه کننده های زرجوب و گوهر رود که فاضلاب شهری و شهرک های صنعتی را به تالاب انزلی تخلیه می کنند، در دور اول سفر رییس جمهور طرح مدیریت جامع بندر و تالاب انزلی را در دستور کار داشتیم.

او افزود: دستگاه اصلی وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو هستند که باید وظایف خود را انجام دهند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد که شهرداری بحث زرجوب و گوهر رود را نیز پی گرفته و وزارت نیرو و وزارت جهاد هم باید تکلیف خود را انجام دهند.

او اولویت اصلی را مدیریت حوضه آبریز تالاب انزلی برشمرد و گفت: با توجه به رشد شدید سنبل آبی با روش دستی و مکانیکی اقدام به جمع آوری کردیم و دیواره ای هم طراحی شده و نظر ما مبنی بر حذف آن بود تا تبادل آب از حوضه بالادستی صورت گیرد.

سلاجقه با اشاره به اینکه پروژه فوق اعتبارات بالایی نیاز دارد، ابراز امیدواری کرد دستگاه ها نیز مشارکت کنند تا اعتبارات بالای مورد نیاز تزریق شود.

گفتنی است، حوضه آبریز رودخانه های تالش – مرداب انزلی با نام اختصاری تالش مرداب یکی از حوضه های باز ایران است که در تقسیم بندی حوضه های آبریز ایران، حوضهٔ فرعی به شمار می رود و زیرمجموعهٔ حوضهٔ آبریز دریای مازندران است. مساحت این حوضه، 6٬827 کیلومتر مربع است و رودهای کوچک نیمهٔ غربی استان گیلان را دربرمی گیرد. 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "منابع بودجه ای برای مدیریت حوضه آبریز تالاب انزلی کافی نیست" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "منابع بودجه ای برای مدیریت حوضه آبریز تالاب انزلی کافی نیست"، کلیک کنید.