درمان قارچ شدید پوست سر

قارچ پوست سر که به نام کچلی سر نیز شناخته می شود، یک بیماری شایع است که می تواند باعث ناراحتی، خارش و حتی ریزش مو شود. در حالی که داروهای تجویزی برای درمان قارچ پوست سر در دسترس هستند، بسیاری از افراد ترجیح می دهند درمان های طبیعی و خانگی را به عنوان یک رویکرد جایگزین یا مکمل بررسی کنند. در این مقاله، راهنمای جامعی در مورد درمان خانگی قارچ پوست سر خواهیم داشت.

درمان قارچ شدید پوست سر

آشنایی با قارچ پوست سر

قبل از پرداختن به درمان های خانگی، بسیار مهم است که بفهمیم چه چیزی باعث قارچ پوست سر می شود. قارچ پوست سر معمولاً توسط درماتوفیت ها ایجاد می شود. درماتوفیت ها گروهی از قارچ ها هستند که در بافت های مرده از جمله مو و پوست رشد می کنند.

برای خرید محصولات دکتر بیز با داشتن کدهای تخفیف ،  حتما شگفت زده خواهید شد.

رایج ترین قارچ هایی که مسیول عفونت های پوست سر هستند تریکوفیتون و میکروسپوروم هستند. عفونت می تواند از طریق تماس مستقیم با فرد مبتلا یا اشیاء آلوده مانند شانه، کلاه یا بالش سرایت کند.

علایم قارچ پوست سر شامل خارش، لکه های قرمز یا پوسته پوسته روی پوست سر، ریزش مو و ایجاد جوش های کوچک یا زخم است. در حالی که داروهای ضدقارچ بدون نسخه و نسخه ای معمولاً برای درمان قارچ استفاده می شوند، برخی از افراد به دلیل نگرانی در مورد عوارض جانبی یا صرفاً به عنوان یک رویکرد مکمل، داروهای طبیعی و روش های خانگی را ترجیح می دهند.

شوره های خفیف را می توان با یک شامپوی ملایم روزانه درمان کرد. اگر این کار موثر نبود، یک شامپوی دارویی ممکن است کمک کند. علایم شوره سر ممکن است بعداً عود کند. شوره یا پوسته ریزی سر شکل خفیف درماتیت سبورییک است. در این مطلب از غفاری دایت می خواهیم بگوییم شوره سر چیست و چند راهکار درمانی موثر را به شما بگوییم؛ پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا با درمان پوسته ریزی سر در طب اسلامی آشنا شوید و به راحتی درمان خانگیرا انجام دهید.

 روش موثر درمان خانگی شوره سر

  • استفاده از روغن درخت چای
  • مصرف روغن نارگیل
  • آلویه ورا
  • سرکه سیب
  • مدیریت سطح استرس و اضطراب
  • مصرف امگا 3

شوره سر چیست و چه علایمی دارد؟

شوره سر تا 50 درصد افراد را تحت تاثیر قرار می دهد. خارش پوست سر و پوسته پوسته شدن از علایم بارز این بیماری است، اما ممکن است علایم دیگری مانند لکه های چرب روی پوست سر و سوزن سوزن شدن پوست را نیز ایجاد کند. قیمت محصولات لاکچری کوین به صورت کاتالوگ در اختیار شما عزیزان قرار میگیرد.

ا نواع زمینه ای علت شوره سر عبارتند از: خشکی پوست، درماتیت سبورییک، حساسیت به محصولات مو و رشد نوع خاصی از قارچ که روی پوست سر زندگی می کند. در حالی که بسیاری از محصولات بدون نسخه برای درمان پوسته سر طراحی شده اند، درمان شوره سر خانگی نیز می تواند موثر باشد.

علایم پوسته ریزی سر

  • پوست روی پوست سر، موها، ابروها، ریش یا سبیل و شانه های شما پوسته پوسته می شود.
  • خارش پوست سر
  • پوست سر پوسته پوسته شده در نوزادان با Cradle Cap

اگر استرس داشته باشید علایم و نشانه ها ممکن است شدیدتر باشند و در فصول سرد و خشک نیز تشدید می شوند.

درمان شوره سر در طب اسلامی

اگر می پرسید برای شوره سر چی خوبه ؟ با ما همراه باشید راهکارهایی برای درمان شوره سر خانگی وجود دارند که چنانچه پوسته ریزی سر و ریزش مو، پیشرفته نباشد و به دلیل مشکل در سلامتی نباشد، می تواند از این راهکارهای درمان شوره سر استفاده شود. در ادامه این راهکارهای درمان شوره سر را گفته ایم.

1- روغن درخت چای

از لحاظ تاریخی، روغن درخت چای برای درمان بیماری های مختلف از آکنه تا پسوریازیس استفاده می شده است. همچنین ثابت شده است که خواص ضدمیکروبی و ضدالتهابی قوی دارد که ممکن است به کاهش علایم و درمان پوسته سر کمک کند. در واقع، طبق یک بررسی، روغن درخت چای در مبارزه با سویه خاصی از قارچ که می تواند باعث درماتیت سبورییک شود، موثر است. یک مطالعه 4 هفته ای با درمان روزانه 126 نفر با شامپو حاوی 5 درصد روغن درخت چای یا دارونما، اثرات روغن درخت چای را بر شوره سر بررسی کرد.

در پایان مطالعه، روغن درخت چای شدت علایم را تا 41 درصد کاهش داد و چربی و خارش را بهبود بخشید. توجه داشته باشید که روغن درخت چای می تواند در افرادی که پوست حساسی دارند، باعث تحریک شود. بهتر است قبل از استفاده مستقیم روی پوست، آن را با اضافه کردن چند قطره به روغن حامل مانند روغن نارگیل رقیق کنید.

2- روغن نارگیل

روغن نارگیل که به دلیل فواید سلامتی متعددش شناخته شده است، اغلب به عنوان یک درمان طبیعی نیز استفاده می شود. روغن نارگیل ممکن است به بهبود آبرسانی پوست و جلوگیری از خشکی کمک کند، زیرا خشکی سر می تواند پوسته ریزی سر را بدتر کند. یک مطالعه کوچک روی 34 نفر نشان داد که روغن نارگیل به اندازه روغن معدنی در بهبود آبرسانی پوست موثر است. تحقیقات دیگر نشان داده است که روغن نارگیل می تواند به درمان اگزما، یک بیماری پوستی که ممکن است برای ایجاد شوره سر همراهی نماید، کمک کند.

یک مطالعه و روغن معدنی را بر درماتیت آتوپیک، نوعی اگزما که با خارش و التهاب مشخص می شود، مقایسه کرد. استفاده از روغن نارگیل روی پوست به مدت هشت هفته علایم را تا 68 درصد کاهش داد، که میزان بهبودی در گروه روغن های معدنی، تنها 38 درصد بود. روغن نارگیل و ترکیبات آن نیز در برخی از مطالعات میکروبی با تیوب، خاصیت ضد میکروبی دارند، اگرچه اثرات آن بر روی سویه خاصی از قارچ که باعث پوسته پوسته شدن سر می شود، هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است.

3- آلویه ورا

آلویه ورا نوعی ساکولنت است که اغلب به پمادها، لوازم آرایشی و لوسیون های پوستی اضافه می شود. اعتقاد بر این است که وقتی آلویه ورا روی پوست استفاده می شود، به درمان بیماری های پوستی مانند سوختگی، پسوریازیس و تبخال کمک می کند. همچنین ممکن است در درمان شوره سر مفید باشد.

اگر به دنبال راه حلی برای روشن شدن پوست بدنتان هستید ، ماسک اسکراب صورت و بدن لاکچری کوین میتواند یک راه حل مناسب و عالی باشد.

طبق یک بررسی، خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی آلویه ورا می تواند به محافظت در برابر پوسته ریزی سر کمک کند. به طور مشابه، یک مطالعه میکروبی از نوع لوله ای، نشان داد که آلویه ورا در برابر چندین گونه قارچ موثر است و ممکن است به کنترل عفونت های قارچی که باعث ریزش مو در پوست سر می شوند، کمک کند و شوره سر و ریزش مو را همزمان درمان کند.

4- کاهش سطح استرس

اعتقاد بر این است که استرس بر بسیاری از جنبه های سلامتی و تندرستی تاثیر می گذارد. این می تواند همه چیز را از شرایط مزمن گرفته تا سلامت روان تحت تاثیر قرار دهد. در حالی که استرس به خودی خود باعث شوره سر نمی شود، اما می تواند علایمی مانند خشکی و خارش را تشدید کند؛ به همین دلیل است که در درمان شوره سر خشک تاثیر بسیار بیشتری دارد. حفظ سطوح بالای استرس در طولانی مدت ممکن است فعالیت سیستم ایمنی بدن را سرکوب کند. یک سیستم ایمنی ضعیف می تواند توانایی بدن شما را برای مبارزه با برخی از عفونت های قارچی و بیماری های پوستی که به شوره سر کمک می کنند، کاهش دهد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "درمان قارچ شدید پوست سر" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "درمان قارچ شدید پوست سر"، کلیک کنید.