دولت آینده انتظارات نخبگان را بشناسد/ لزوم حفظ و برقراری رابطه موثر با کشور های جهان

فاوا در دولت آینده (2)؛

دولت آینده انتظارات نخبگان را بشناسد لزوم حفظ و برقراری رابطه موثر با کشور های جهان

سرپرست مرکز تحقیقات رباتیک و فناوری های نرم دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مطالبه ما از دولت آینده این است که انتظارات نخبگان را بشناسد و در راستای برطرف کردن آنها تلاش کند.

مرتضی عباس زاده، سرپرست مرکز تحقیقات رباتیک و فناوری های نرم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در گفت وگو با خبرنگار فصل24 و در پاسخ به این سوال که دولت سیزدهم در راستای توسعه زیرساخت های علم و فناوری به ویژه در حوزه رباتیک چگونه عمل کرده است گفت: توسعه فناوری موضوعی است که هر کشور نمی تواند به خودی خود آن را انجام دهد و باید مسیر طولانی و سختی را طی کند تا به جایگاه مطلوب برسد. بسیاری از کشور ها زودتر به آن دست یافتند و برخی کشور ها 30 سال قبل به این فناوری رسیدند؛ بنابراین طی کردن مجدد این مسیر منطقی نیست و بهتر است کشور ها با تعامل هرچه بیشتر با یکدیگر به این فناوری دست یابند.

وی در ادامه افزود: بنابراین یکی از گام های توسعه این است که رابطه بین کشور ها و دولت ها به صورت مفید برقرار شود. خوشبختانه در دولت سیزدهم شاهد ارتباط خوب ایران با سایر کشور ها بودیم و راحت می توانستیم با کشور های دیگر از جمله ژاپن و آلمان و… در ارتباط باشیم، همچنین توانستیم در مسابقات مختلف در سطح جهانی شرکت کنیم. از سوی دیگر کشور های مختلف نیز در مسابقات ایران به صورت حضوری و غیرحضوری شرکت می کردند که این تعاملات در راستای توسعه تکنولوژی می تواند بسیار سازنده باشد.  

سرپرست مرکز تحقیقات رباتیک و فناوری های نرم دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از سوی دیگر در مورد تامین قطعات مشکلات زیادی داشتیم البته نه اینکه الان این مشکلات وجود ندارد، اما مشکل تامین قطعات تسهیل شده و راحت تر توانستیم آنها را تامین و وارد کنیم، یا در بحث ارایه و نمایش محصولات توانستیم در نمایشگاه دبی و ترکیه و روسیه شرکت کنیم و ربات هایی را که ساختیم در معرض دید جهان قرار دهیم و اینها نقاط قوتی هستند که به همت دولت رییس جمهور شهید انجام شد که باید بیان شود.

عباس زاده بیان کرد:همان طور که رهبرمعظم انقلاب اشاره کردند هر دولتی یکسری مزایا و یکسری کاستی هایی دارد، انتظار ما از دولت آینده این است که انتظارات نخبگان را بشناسد و در راستای برطرف کردن آنها تلاش کند، همچنین بخش مثبت اقدامات صورت گرفته در برقراری ارتباط با شرکت ها و یا کشور ها را ادامه دهد و نادیده نگیرد؛ چون برای برقراری هرگونه ارتباط سال ها زحمت کشیده شده است و نباید صرفاً به این دلیل که این اقدامات کافی و رضایت بخش نیست درصدد نادیده گرفتن آن و پاک کردن صورت مسیله حرکت کند.

وی در پایان گفت: پیشنهاد من این است که دولت آینده در جهت ارتقاء کیفیت تکنولوژی و توسعه فناوری در زمینه هوش مصنوعی و رباتیک از نخبگان و کاربلدان مسلط به این حوزه چه به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم استفاده کند؛ زیرا این افراد سال های سال در این زمینه فعالیت کردند و به مشکلات آن آگاه هستند و با ارایه راهنمایی و مشورت می توانند پیشرفت های خوبی در این زمینه داشته باشند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دولت آینده انتظارات نخبگان را بشناسد/ لزوم حفظ و برقراری رابطه موثر با کشور های جهان" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دولت آینده انتظارات نخبگان را بشناسد/ لزوم حفظ و برقراری رابطه موثر با کشور های جهان"، کلیک کنید.