افزایش ۲ برابری درخواست مهاجرت پرستاران/ بهیاران مشکل گشا نیستند

افزایش ۲ برابری درخواست مهاجرت پرستاران/ بهیاران مشکل گشا نیستند

آفتاب‌‌نیوز :

احمد نجاتیان، روز چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۳، در نشست خبری گفت: سازمان نظام پرستاری، یک نهاد غیر دولتی است که در حوزه آموزش، پژوهش و دفاع از حقوق مردم و پرستاران فعالیت می‌کند.

وی افزود: متأسفانه مشکلات معیشتی پرستاران، باعث شده سایر نقش‌های سازمان نظام پرستاری، دیده نشود.

نجاتیان ادامه داد: البته تأمین حداقل معیشت پرستاران در اولویت است و ما نمی‌توانیم بدون توجه به مسائل و مشکلات معیشتی، به سایر امور پرستاری بپردازیم.

وی افزود: در دولت سیزدهم، یکی دو کار خوب برای پرستاری انجام شده و عین حال، انتقاداتی نیز به عملکرد دولت سیزدهم در حوزه پرستاری وارد است.

نجاتیان گفت: برای اولین بار از سه نفر از همکاران پرستار در وزارت بهداشت دولت سیزدهم استفاده شد که امیدواریم تداوم یابد.

وی افزود: در شرایط کنونی چند نگرانی در حوزه سلامت وجود دارد که اصلی‌ترین آن، کمبود شدید نیروی انسانی است که در حوزه پرستاری، این وضعیت خیلی بغرنج است.

نجاتیان گفت: استخدام‌های جدید کاری برای رفع کمبود نیروی پرستاری ایجاد نکرد.

وی از افزایش دو برابری درخواست مهاجرت پرستاران خبر داد و افزود: این موضوع، زنگ خطری برای نظام سلامت کشور است.

نجاتیان ادامه داد: یکبار برای همیشه موضوع تعداد پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی باید حل شود و هر سازمان و نهادی، یک عدد را نگوید.

وی افزود: میزان تأخیر در پرداخت معوقات پرستاری در کشور، ۸ ماه است که باید مرتفع شود.

نجاتیان گفت: بهیاران نمی‌توانند کمبود‌های پرستاری را مرتفع کنند، زیرا حرفه پرستاری؛ تخصصی شده و بهیاران از آموزش‌های تخصصی برخوردار نیستند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افزایش ۲ برابری درخواست مهاجرت پرستاران/ بهیاران مشکل گشا نیستند" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افزایش ۲ برابری درخواست مهاجرت پرستاران/ بهیاران مشکل گشا نیستند"، کلیک کنید.