تفاوت دوربین مدار بسته آی پی و دوربین مدار بسته آنالوگ

تفاوت دوربین مدار بسته آی پی و دوربین مدار بسته آنالوگ

دوربین های مدار بسته یکی از وسایل ضروری، برای حفاظت از مکان های مختلف به شمار می آیند. دوربین های مدار بسته ، به دو گروه ” دوربین مدار بسته آنالوگ و دوربین مدار بسته آی پی تقسیم می شوند، دوربین ها با توجه به مکان مورد نظر مورد استفاده قرار می گیرند.

یادگیری رشته نصب دوربین مدار بسته به عنوان یکی از پولساز ترین رشته های فنی برای آقایان همواره طرفداران زیادی در ایران داشته است.

تفاوت و فرق دوربین مدار بسته آنالوگ و آی پی

در ادامه به مقایسه تفاوت دوربین های مدار بسته آی پی و آنالوگ از چند نظر می پردازیم:

تفاوت دوربین مدار بسته آنالوگ و دوربین مدار بسته آی پی در قیمت

دوربین مدار بسته آنالوگ نسبت به دوربین مدار بسته آی پی قدیمی تر است و قیمت پایین تری دارد. در هر دو دوربین انتقال اطلاعات از طریق کابل صورت می گیرد، ولی در دوربین دیجیتال  از کابل کمتری استفاده می شود که دلیل آن استفاده کردن از سوئیچ است. همچنین سوئیچ ها قیمت بالایی دارند، به همین دلیل دوربین مدار بسته آنالوگ، قیمت پایین تری دارد.

تفاوت دوربین مدار بسته آنالوگ و دوربین مدار بسته آی پی در روش ارسال داده

یکی دیگراز تفاوت های اصلی دوربین های مدار بسته آنالوگ و دوربین مدار بسته آی پی، چگونگی ارسال سیگنال های ویدیویی است. در دوربین های مدار بسته آنالوگ، تصویر به صورت آنالوگ تولید می شود و به صورت آنالوگ هم ارسال می شود. اما در دوربین آی پی، تصویر به صورت دیجیتال تولید می شود و به وسیله دیجیتال هم ارسال می شود، در دوربین آی پی به دلیل محدود بودن پهنای باند انتقال اطلاعات سریع تر انجام می شود.

 تفاوت دوربین مدار بسته آنالوگ و دوربین مدار بسته آی پی در انعطاف پذیری

در دوربین مدار بسته آی پی، به دلیل انتقال اطلاعات به وسیله کابل شبکه، فیبر نوری و بدون سیم و با استفاده کردن از امواج وای فای، از انعطاف پذیری بالایی، در نصب و اجرا برخوردار است.

علاوه بر این، در دوربین آی پی بی سیم بدون هزینه کابل کشی می توان دوربین را جابجا و نصب کنید. در دوربین آنالوگ به دلیل انتقال اطلاعات به وسیله کابل کواکسیال، از انعطاف پذیری بالایی در نصب و اجرا برخوردار است.

 تفاوت دوربین مداربسته آنالوگ و دوربین مدار بسته آی پی در کابل کشی

 در هر دو دوربین مدار بسته آنالوگ و آی پی به دو کابل کشی نیاز داریم .

1 – کابل عبور دیتا                  2 – کابل برق

در دوربین مداربسته آی پی، هنگامی که سوئیچ استفاده شود، می توانید از همان کابل شبکه برای انتقال برق استفاده کنید و نیازی به کابل کشی برای دوربین آی پی نمی باشد. در برخی از دوربین های مدار بسته آنالوگ ، تجهیز میکروفون وجود دارد، که در صورت وجود میکروفون لازم به کابل کشی نیست.

تفاوت دوربین مدار بسته آنالوگ و دوربین مدار بسته آی پی در تجهیزات جانبی

تفاوت دیگر دوربین ها این است که، اکثر دوربین های مدار بسته آنالوگ، نیاز به سخت افزار و تجهیزات جانبی جداگانه ای برای داشتن امکانات جانبی ندارند. مدل هایی هم در دوربین های آنالوگ وجود دارد که از تجهیزات جانبی مثل میکروفون  بهره مند هستند و به کابل کشی جداگانه ای نیاز ندارند.

تفاوت دیگر دوربین مدار بسته آنالوگ و دوربین مدار بسته آی پی در امکانات نرم افزاری

دوربین مدار بسته آی پی، از امکانات نرم افزاری بسیار بالایی برخوردار است، از امکانات دیگر دوربین آی پی می توان به شبکه تنظیم هشدار و ارسال ایمیل در صورت حرکت و انتقال دوربین و حتی شمارش افراد اشاره کرد .

تفاوت دوربین مدار بسته آنالوگ و دوربین مدار بسته آی پی در نوع انتقال اطلاعات

دوربین مدار بسته آی پی از قابلیت انتقال برق، بر روی کابل شبکه برخوردار است.

کابل شبکه این کارایی را دارد، که امکان ارسال سیگنال و استفاده برق را به صورت همزمان روی یک کابل برای دوربین ایجاد کند، در این صورت نیاز به کابل اضافه برای برق ندارد.

تفاوت دوربین مدار بسته آنالوگ و دوربین مدار بسته آی پی در دستگاه ضبط تصویر

دوربین مدار بسته آنالوگ ضبط و ذخیره تصویر را به روش قدیمی انجام می دهد.

سیگنال ویدیویی می تواند، به وسیله مانیتور مانند تلویزیون دریافت شود، دوربین مدار بسته آنالوگ، تصاویر را به صورت زنده از طریق کابل کواکسیان به دستگاه ذخیره ساز انتقال می دهد.

در دوربین های آنالوگ جدید، این امکان را دارد که تصاویری که انتقال داده شدند را در هارد ذخیره کند.

تفاوت دوربین مدار بسته آنالوگ و دوربین مدار بسته آی پی در کیفیت و تصویر

یکی دیگر از تفاوت های دوربین های مداربسته، کیفیت تصویر آن ها است، کیفیت تصویر آی پی  6 تا 20 برابر، بهتر از دوربین مدار بسته آنالوگ است. کیفیت تصویر ضبط شده در دوربین مدار بسته آنالوگ 5/0 مگاپیکسل است و کیفیت پایینی دارد، به همین دلیل این قابلیت را دارا نیست که تصویر را خیلی بزرگ کند .

تفاوت دوربین مدار بسته آنالوگ و دوربین مدار بسته آی پی در زمان ذخیره سازی

در دوربین مدار بسته آنالوگ، اگر به دلیلی سرور قطع شود تصاویر آن را از دست می دهیم. اما در دوربین مدار بسته آی پی، به دلیل دارا بودن پورت کارت حافظه جانبی، تصویر از دست نخواهد رفت.

تفاوت دوربین مدار بسته آنالوگ و دوربین مدار بسته آی پی در امنیت

یکی دیگر از مهم ترین تفاوت دوربین ها امنیت آنهاست، در دوربین مدار بسته آنالوگ به خاطر بودن کابل، امکان دزدیده شدن و شنود شدن و یا قطع تصویر وجود دارد، و به راحتی می توانند به اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

اما  دوربین آی پی قابلیت رمز گذاری دارد، و از امنیت بالایی نسبت به دوربین مدار بسته آنالوگ برخوردار است.

 

جمع بندی

دوربین های مدار بسته آنالوگ به خاطر قیمت پایین و عملکرد ساده، مناسب مکان های کوچک هستند.

اما در دوربین مدار بسته آی پی، به دلیل کیفیت بالا و استهلاک پایین برای مکان های عمومی و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد، و نسبت به  دوربین های مدار بسته آنالوگ عملکرد بهتری دارند، هر کدام از آن ها کاربرد مخصوص خود را دارند.

تعمیر و نگهداری از سیستم حفاظت تصویر، در دوربین آی پی سخت تر از آنالوگ است. در نهایت انتخاب دوربین مناسب اولین قدم برای افزایش امنیت می باشد .

 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تفاوت دوربین مدار بسته آی پی و دوربین مدار بسته آنالوگ" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی, کسب و کار ایرانی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تفاوت دوربین مدار بسته آی پی و دوربین مدار بسته آنالوگ"، کلیک کنید.