نقد و بررسی گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 Mini ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت – نات اکتیو -پارت LLA

آیفون 13 مینی، کوچکترین عضو خانواده، اما قدرتمند

پیش از رونمایی از خانواده گوشی های هوشمند آیفون 12، پرچمداران این شرکت در قالب دو یا سه گوشی هوشمند ارائه می شد. در حالی که آیفون 12 مینی همراه با گوشی های هوشمند آیفون 12 ارائه نشد، اکنون گوشی های هوشمند خانواده آیفون 13 به عنوان جدیدترین پرچمداران این شرکت به بازار عرضه شدند و باز هم آیفون 13 مینی به عنوان کوچک ترین عضو و البته ارزان ترین گوشی هوشمند معرفی شد. از خانواده آیفون 13 اما قیمت پایین تر این گوشی هوشمند نسبت به سایر اعضای این خانواده دلیلی بر نداشتن مشخصات قوی آن نیست و آیفون 13 مینی با استفاده از مشخصات فنی قدرتمند توانایی رقابت با پرچمداران اندرویدی را دارد.

طراحی و صفحه نمایش

در نگاه اول تفاوت چندانی از نظر طراحی با سری قبلی پرچمداران این شرکت به خصوص آیفون 12 مینی نمی بینیم. با توجه به طراحی بسیار جذابی که برای گوشی های هوشمند آیفون 12 در نظر گرفته بود و بازخورد بسیار خوبی از سوی کاربران دریافت کرده بود، تصمیم گرفت طراحی مشابهی را برای گوشی های هوشمند آیفون 13 در نمای جلویی، این بار صفحه نمایش کوچکتر در نظر بگیرد برای بریدگی مینی آیفون 13 در مقایسه با آیفون 12 مینی استفاده می شود. در قسمت پشتی شاهد قرارگیری دو سنسور دوربین هستیم که این بار نسبت به نسل قبل از جایگاه متفاوتی برخوردار هستند. دو سنسور دوربین عقب به همراه فلاش LED به صورت متقاطع در یک بریدگی مربعی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. مواد باکیفیت این گوشی هوشمند از استاندارد IP68 نیز پشتیبانی می کند. پس با این تفاسیر آیفون 13 مینی قابلیت قرار گرفتن در عمق 6 متری آب را به مدت 30 دقیقه دارد. پس با خیال راحت از این گوشی هوشمند در شرایط آب و هوایی مختلف و حتی برای فعالیت های آبی مانند شنا استفاده کنید.

صفحه نمایش طراحی شده برای این گوشی هوشمند نیز هیچ تفاوتی با برادر بزرگتر خود یعنی آیفون 12 ندارد و تنها از ابعاد کوچک تری بهره می برد. آیفون 13 مینی به صفحه نمایش 5.4 اینچی با رزولوشن 1080 در 2340 از نوع اولد و فناوری Super Retina XDR مجهز شده است. صفحه نمایشی که به لطف تراکم پیکسلی 467ppi (پیکسل در هر اینچ) توانایی ارائه کیفیت عالی را دارد. شیشه سرامیکی ضد خش نیز از صفحه نمایش این گوشی هوشمند در برابر ضربه و افتادگی احتمالی محافظت می کند. از طرفی این صفحه نمایش قابلیت ارائه حداکثر روشنایی 800 نیت (شمع بر متر مربع) در حالت معمولی و حداکثر روشنایی 1200 نیت در حالت HDR را دارد. سطح روشنایی که برای صفحه نمایش بسیار خوب در نظر گرفته می شود، به ما این امکان را می دهد که در شرایط نوری مختلف و حتی زیر نور مستقیم خورشید، وضوح تصویر عالی و باکیفیت را از این گوشی هوشمند مشاهده کنیم.

همان دوربین آیفون 13

سنسورهای دوربین طراحی شده برای این گوشی هوشمند نه تنها تفاوتی با مدل آیفون 13 ندارند، بلکه تقریباً از همان سنسورهای دوربین آیفون 12 مینی استفاده می کند. اما بدون شک آیفون 13 مینی می تواند عملکرد بهتر و کیفیت تصویر بسیار بالاتری نسبت به آیفون 12 مینی ارائه دهد. دلیل این امر چیزی جز پردازنده بسیار قدرتمند طراحی شده برای این گوشی هوشمند نیست. یک پردازنده قدرتمند یک ISP یا پردازش تصویر قدرتمندتر را به همراه دارد که تاثیر بسیار مهمی بر کیفیت خروجی تصاویر دارد. سنسور دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی، دیافراگم f/1.6، فاصله کانونی عریض 26 میلی‌متری و سنسور دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض، دیافراگم f/2.4، زاویه دید 120 درجه و فاصله کانونی 13 میلی‌متر، سنسورهای دوربین دوگانه را تشکیل می‌دهند. آیفون 13 مینی. برای دوربین سلفی یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید عریض با دیافراگم f/2.2 در نظر گرفته شده است که می تواند ویدیوی ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کند.

عملکرد سنسور 12 مگاپیکسلی دوربین اصلی در نور روز جایی برای حرف باقی نمی گذارد. محدوده دینامیکی بسیار جذاب، جزئیات عالی و کنتراست بسیار جذاب را می توان در تصاویر خروجی ثبت شده مشاهده کرد. دیافراگم دارای جذب نور بسیار خوبی است و این نشان دهنده عملکرد عالی این گوشی هوشمند در هنگام ثبت تصاویر در شب یا در نور کم است. سنسور دوربین فوق عریض همچنین دارای زاویه دید وسیع تری نسبت به سنسور دوربین اصلی است که به شما امکان می دهد تصاویری با زاویه دید باز و بسیار جذاب ثبت کنید (مثلاً عکاسی از طبیعت و عکس های گروهی). در بخش فیلمبرداری، گوشی های هوشمند اپل هنوز هم توانایی ارائه عملکرد بهتر نسبت به بسیاری از پرچمداران اندرویدی را دارند. آیفون 13 مینی نیز از این امر مستثنی نیست و در کنار قابلیت فیلمبرداری با حداکثر کیفیت 4K و سرعت 60 فریم بر ثانیه، ویژگی های جدید و ویژه ای را در این دپارتمان به ارمغان آورده است. سنسور دوربین اصلی مجهز به عملکرد بسیار جذاب OIS یا لرزشگیر اپتیکال تصویر است. قابلیتی که لرزش های ناخواسته را در حین فیلم برداری حذف می کند و در نهایت خروجی ویدیویی با کیفیت بسیار بالایی را در اختیار شما قرار می دهد. سنسور دوربین این گوشی نیز مانند نسل قبل قابلیت فیلم برداری سینمایی را دارد که بالاترین کیفیت فیلمبرداری ممکن در بین تمامی پرچمداران دنیاست. اما اپل این بار پیشرفت های قابل توجهی را برای دپارتمان فیلمبرداری این گوشی هوشمند در نظر گرفته است تا به راحتی نیازهای یک فیلمبردار حرفه ای را برطرف کند. فوکوس خودکار شگفت انگیز این دوربین به لطف هوش مصنوعی یا هوش مصنوعی عملکردی بی نظیر از خود به نمایش گذاشت. فوکوس خودکار بین چهره افراد (مثلاً دو نفر در قاب دوربین هستند و فوکوس روی صورت شخص مقابل است، به محض اینکه نفر اول سر خود را برگرداند و به نفر بعدی نگاه کند، دوربین به طور خودکار روی صورت فوکوس می کند. نفر دوم).

پردازنده قدرتمند مشابه آیفون 13 پرو مکس

باید اعتراف کنیم که تا به امروز پردازنده های قدرتمند گوشی های هوشمند اپل در کنار سیستم عامل بی نظیر iOS توانسته بودند عملکردی باورنکردنی از خود به نمایش بگذارند. این بار آیفون 13 مینی همانند برادران بزرگتر خود یعنی آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس به قدرتمندترین پردازنده این شرکت یعنی A15 Bionic مجهز شده است. پردازنده با معماری 5 نانومتری و متشکل از 6 هسته (2 هسته قدرتمندتر و 4 هسته با عملکرد معمولی و صرفه جویی در انرژی کمتر). یک پردازنده 4 هسته ای اختصاصی برای GPU در نظر گرفته شده است. با توجه به نتایج بنچمارک ها و تست ها باید بگوییم که هیچ بازی در دنیا وجود ندارد که آیفون 13 مینی نتواند با این پردازنده قدرتمند اجرا کند. البته لازم به ذکر است که این گوشی قادر خواهد بود بازی های سنگینی مانند Call of Duty Mobile و Asphalt 9 را در بالاترین تنظیمات گرافیکی انجام دهد. از طرفی معماری 5 نانومتری این پردازنده نیز باعث می شود که در مقایسه با پردازنده های معماری 7 و 10 نانومتری انرژی کمتری مصرف کند و در نهایت با شارژ 100 درصد عمر مفید بیشتری را ارائه دهد. آیفون 13 مینی در سه مدل با حافظه داخلی 128، 256 و 512 گیگابایتی عرضه شد. در مقایسه با آیفون 12 مینی، همانطور که می بینیم، دیگر خبری از 64 گیگابایت حافظه داخلی نیست و در عوض آیفون 13 به 512 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است (آیفون 12 به 512 گیگابایت حافظه داخلی مجهز نبود). در مورد ظرفیت باتری نیز اپل مانند هر سال چیزی در مورد حجم باتری در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند اعلام نکرد. اما طبق گفته اپل، آیفون 13 مینی این قابلیت را دارد که با شارژ 100 درصدی، عمر مفید بهتری نسبت به آیفون 12 مینی داشته باشد. این پردازنده با داشتن پردازنده ای با معماری 5 نانومتری و فناوری جدیدتر، بازده انرژی بسیار پایین تری نسبت به پردازنده A14 بایونیک خواهد داشت.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 Mini ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت – نات اکتیو -پارت LLA" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 Mini ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت – نات اکتیو -پارت LLA"، کلیک کنید.