نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی مدل 13 Lite دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت – گلوبال

خاص و جذاب

این روزها، ملاحظات طراحی گوشی های هوشمند تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و این ممکن است برای برخی از کاربران خاص جذاب نباشد. شیائومی 13 لایت یکی از گوشی های میان رده خوش ساخت و خاص این برند است که طراحی متفاوتی نسبت به گوشی های موجود در بازار دارد. تفاوت اصلی در طراحی این گوشی در نمای جلو است. جایی که یک بریدگی جذاب در بالا و مرکز صفحه نمایش برای قرار دادن سنسورهای دوربین سلفی این گوشی وجود دارد. حاشیه های بسیار کم و البته لبه های خمیده باعث شده تا صفحه نمایش 89.5 درصد نمای جلو را اشغال کند. بسیار سبک است. گوشی در استفاده طولانی مدت باعث خستگی دست نمی شود.

اما باید بدانید که این وزن کم و لبه های خمیده نمایشگر باعث ایجاد حس افتادن جزئی در حین استفاده شده و استفاده از قاب محافظ مناسب به خوبی این مشکل را برطرف خواهد کرد. در پشت، شیائومی طراحی متفاوتی را برای قرار دادن سه سنسور دوربین در نظر گرفته است. همانند گوشی های رده بالا، قابلیت امنیتی حسگر اثرانگشت در زیر صفحه نمایش این گوشی قرار گرفته است و باید بدانید که حسگر اثرانگشت اپتیکال این گوشی قابلیت ارائه عملکرد سریع هنگام باز کردن قفل صفحه را دارد. حفظ استاندارد IP53 همچنین شیائومی 13 لایت را در برابر قطرات آب مقاوم می کند. پس مطمئن باشید استفاده از این گوشی در باران ملایم آسیبی به آن وارد نمی کند.

دریایی وسیع و زیبا از صفحه نمایش

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، لبه های خمیده باعث می شد با یک نمای رو در رو با حاشیه کم و البته صفحه نمایش عریض و بسیار عریض روبرو شوید. اما زیبایی کنار، باید بدانید که با صفحه نمایشی روبرو هستید که توانایی ارائه عملکردی در حد گوشی های پرچمدار گران قیمت را دارد. یک صفحه نمایش 6.55 اینچی AMOLED با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل این گوشی را همراهی می کند. با توجه به رزولوشن و البته پنل AMOLED با کیفیت، قطعا متوجه شده اید که با یک صفحه نمایش قدرتمند روبرو هستید. قابلیت نمایش 402 پیکسل در هر اینچ به شما این امکان را می دهد که شاهد نمایش رنگی بسیار جذاب و البته تفکیک رنگ بسیار دقیق باشید.

اما مشخصات قدرتمند این صفحه نمایش هنوز کامل نشده است و باید بدانید که توانایی ارائه رفرش ریت 120 هرتز را دارد. چنین نرخ تازه‌سازی به شما امکان می‌دهد تا عملکرد بسیار روان و بدون تاخیر را مشاهده کنید که البته تاثیر بسیار زیادی در تضمین بهترین کیفیت ممکن هنگام اجرای بازی‌هایی با گرافیک بالا و تماشای ویدیو دارد. این صفحه نمایش در شرایط نوری مختلف وضوح تصویر بسیار خوبی دارد، اما سوال اصلی اینجاست که آیا می تواند در نور مستقیم خورشید عملکرد خوبی داشته باشد؟ در پاسخ به این سوال باید به قابلیت ارائه حداکثر روشنایی 1000 نیت در این صفحه نمایش اشاره کرد. روشنایی که وضوح تصویر بسیار خوب و خوانایی عالی آیکون های صفحه نمایش شیائومی 13 لایت را در زیر نور مستقیم خورشید فراهم می کند.

یک حساب عکاسی در این گوشی پیدا کنید

از نظر سنسورهای دوربین، حتی فراتر از یک گوشی میان رده می توانید روی این گوشی حساب کنید. با سنسور دوربین اصلی و قدرتمند 50 مگاپیکسلی شروع می کنیم که تمام انتظارات شما را در عکاسی و البته فیلمبرداری در نور روز برآورده می کند. کنتراست بسیار خوب، دامنه دینامیکی گسترده و نمایش دقیق جزئیات از ویژگی های بارز تصاویر خروجی ثبت شده توسط این سنسور دوربین است. البته عملکرد بسیار خوبی در زمینه فیلم برداری با قابلیت فیلم برداری با حداکثر کیفیت 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه دارد. برای عکاسی از نور شب باید بگوییم که این سنسور دوربین توانایی خروجی تصاویر با نور و کیفیت مناسب را دارد.

دوربین فوق عریض با رزولوشن 8 مگاپیکسل عملکرد مناسبی در اندازه یک گوشی میان رده دارد و می توانید تصاویر با کیفیت و قابل قبولی را با زاویه دید وسیع مثلا در فضای باز و عکس های گروهی ثبت کنید. دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی نیز امکان ثبت تصاویر نزدیک را فراهم می کند. در قسمت سنسور دوربین سلفی باید بدانید که یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی فوق عریض به همراه سنسور تشخیص عمق ۸ مگاپیکسلی این گوشی را همراهی می کند. این سنسور در نور روز عملکرد بسیار خوبی دارد و البته وجود سنسور 8 مگاپیکسلی امکان مشاهده خروجی تصاویر پرتره با کیفیت را به شما می دهد. جایی که پس‌زمینه در تصاویر منبع ضبط‌شده به خوبی فوکوس شده است و پرتره چهره با پس‌زمینه بدون فوکوس تداخلی ایجاد نمی‌کند. انتقادی که به سنسور دوربین سلفی این گوشی در این قسمت وارد است، عدم توانایی آن در ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت 4K است.

عملکرد خوب در بازی، شارژ کامل در مدت زمان کوتاه

در قسمت مشخصات سخت افزاری باید بگوییم که این گوشی به پردازنده نسل هفتم اسنپدراگون کوالکام مجهز شده است. پردازنده ای که دارای هسته قدرتمندتر با قابلیت ارائه فرکانس کاری 2.4 گیگاهرتز به همراه سه هسته با فرکانس کاری 2.36 گیگاهرتز و چهار هسته اقتصادی با صرفه جویی در مصرف انرژی کمتر و فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز است. هشت هسته با این تفاسیر باید بگوییم که Xiaomi 13 Lite در اجرای بازی های سنگینی مانند Call of Duty Mobile، Asphalt 9 و PUBG Mobile بسیار خوب عمل می کند.

باتری 4500 میلی آمپر ساعتی این قابلیت را دارد که با هر بار شارژ 100 درصدی در شرایط استفاده معمولی تقریباً دو روز عمر مفید داشته باشد. یکی از قدرتمندترین قابلیت های در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند بدون شک پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 67 واتی است. این امر باعث شد تا در مدت زمان کوتاه 40 دقیقه شاهد شارژ 0 تا 100 درصدی باتری این گوشی باشید. در مجموع باید بگوییم که اگر می خواهید گوشی خاصی بخرید که صفحه نمایش بسیار خوب، دوربین اصلی مناسب، دوربین سلفی جذاب و مشخصات سخت افزاری کاملا قابل قبولی داشته باشد، شیائومی 13 لایت می تواند یکی از بهترین های ممکن باشد. انتخاب هایی برای شما

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی مدل 13 Lite دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت – گلوبال" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی مدل 13 Lite دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت – گلوبال"، کلیک کنید.