نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی مدل 12 2201123G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت

پرچمدار مقرون به صرفه

شیائومی 12 یکی از گوشی های پرچمدار این شرکت است که می توان گفت در مقایسه با پرچمداران گران قیمت بازار از قیمت مقرون به صرفه تری برخوردار است، البته باید گفت که این گوشی از مشخصات فنی قدرتمندی برخوردار است. در نگاه اول طراحی در نظر گرفته شده نشان می دهد که با یک گوشی رده بالا و پرچمدار روبرو هستید. در نمای جلویی صفحه نمایش بسیار زیبایی را مشاهده می کنیم که به طراحی Infinity O مجهز شده است. شیائومی سعی کرده حداقل حاشیه را برای نمایشگر در نظر بگیرد و با توجه به اینکه صفحه نمایش نزدیک به 89.2 درصد از نمای جلو را به خود اختصاص داده است، باید بگوییم که شیائومی در این امر موفق بوده و صفحه نمایش یکنواخت و بسیار زیبا برای این گوشی هوشمند است.

در قسمت پشتی، شیائومی طراحی جالبی را برای قرارگیری سنسورهای دوربین تمامی گوشی های هوشمند سری 12 خود در نظر گرفته است که در گوشی های دیگر ندیده ایم. سه سنسور دوربین در پشت با معماری مستطیلی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. با توجه به عدم وجود حسگر اثر انگشت در پشت، باید بدانید که این قابلیت امنیتی بسیار پرکاربرد در زیر صفحه نمایش این گوشی هوشمند قرار گرفته است و با توجه به تست های انجام شده، حسگر اپتیکال حسگر اثرانگشت قادر به ارائه عملکرد سریع در آن است. دارای قفل صفحه نمایش وزن 179 گرمی این گوشی لقب یکی از سبک ترین پرچمداران بازار را به آن بخشیده است و همین امر باعث می شود در استفاده طولانی مدت باعث خستگی دست نشود و از طرفی HANDS_ON جذاب بوده و از انتقال استفاده کند.

صفحه نمایشی که حرفی برای گفتن دارد

شیائومی 12 به صفحه نمایش 6.28 اینچی AMOLED با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل مجهز شده است. این صفحه نمایش قابلیت نمایش 419 پیکسل در اینچ را دارد که نوید عملکرد بسیار خوبی را می دهد. به طور کلی، صفحه نمایش شیائومی 12 را می توان در حال حاضر به عنوان یک گوشی پرچمدار رتبه بندی کرد. اما قدرت این صفحه نمایش را زمانی بهتر درک خواهید کرد که بدانید این صفحه نمایش توانایی ارائه نرخ تازه سازی 120 هرتز و حداکثر روشنایی 1100 نیت (شمع بر متر مربع) را دارد.

استفاده از چنین نرخ تازه‌سازی به شما این امکان را می‌دهد که نه تنها صفحه‌ای صاف و بدون تاخیر ببینید، بلکه به عنوان مثال، هنگام اجرای بازی‌های سنگین با گرافیک بالا و تماشای ویدیوی باکیفیت، عملکرد بهتری را در مقایسه با صفحه‌نمایش‌های با رفرش ۹۰ هرتزی مشاهده خواهید کرد. نرخ از طرفی میزان روشنایی بسیار خوبی که برای این صفحه نمایش در نظر گرفته شده بود باعث می شد نه تنها در شرایط نوری مختلف بلکه در نور مستقیم خورشید نیز وضوح تصویر بسیار خوبی را مشاهده کنید.

دوربین های قدرتمندی که قادر به ضبط ویدیوی 8K هستند

در قسمت سنسورهای دوربین قبل از اینکه به سراغ مشخصات فنی برویم و تصاویر خروجی ثبت شده را بررسی کنیم باید بگوییم که شیائومی 12 عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی را در این قسمت از خود به نمایش گذاشت. با بهره گیری از سنسورهای قدرتمند و البته متنوع دوربین، Xiaomi 12 عملکرد بسیار خوبی در این بخش داشت. با سنسور دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی شروع می کنیم. در خروجی تصاویر ثبت شده توسط این سنسور دوربین زاویه باز در نور روز، اولین ویژگی که نظر شما را جلب می کند رنگ های بسیار جذاب و چشم نواز است. رنگ‌ها شاید کمی براق‌تر از آنچه در واقع می‌بینید باشند، اما از این نظر اغراق آمیز نیست و عملکرد بسیار خوبی دارد. به لطف استفاده از وضوح بالا، جزئیات با دقت بالایی در تصاویر خروجی ثبت شده نمایش داده می شوند. حتی زوم دیجیتال دوگانه این سنسور دوربین اصلی به قدری خوب عمل کرد که تفاوت چندانی با زوم اپتیکال (بزرگنمایی بدون افت کیفیت) مشاهده نمی کنید.

این سنسور دوربین در حالت پرتره نیز عملکرد بسیار خوبی داشت. در تصاویر خروجی ثبت شده در حالت پرتره، پس زمینه به خوبی فوکوس شده است و شاخص تصویر تداخل چندانی با پس زمینه بدون فوکوس ندارد. با توجه به نتایج تصویر حالت پرتره برای عکاسی پرتره صورت، پس‌زمینه به خوبی بوکه است و پرتره صورت تداخل چندانی با بوکه پس‌زمینه ندارد. در این قسمت وجود لرزشگیر اپتیکال یا OIS نیز باعث کاهش ارتعاشات ناخواسته در هنگام عکاسی و فیلم برداری می شود و در نهایت خروجی تصاویر باکیفیت را مشاهده خواهید کرد. اما سنسور فوق عریض دوربین با رزولوشن 13 مگاپیکسل به شما امکان ثبت تصاویر با زاویه دید وسیع را می دهد. باید بگوییم که این سنسور دوربین دارای وضوح بسیار خوبی در نظر گرفته می شود. وقتی صحبت از خروجی تصویر از این سنسور دوربین نسبت به سنسور دوربین اصلی می شود، تفاوت چندانی در نمایش جزئیات مشاهده نکردیم که نشان دهنده عملکرد بسیار خوب این سنسور دوربین فوق عریض است.

اما اجازه دهید این سنسور دوربین را در نور شب و نور کم بررسی کنیم تا ببینیم چه عملکردی را نشان می دهد. باید بدانید که دیافراگم f/1.9 این گوشی نور را به خوبی جذب می کند. این جذب بسیار خوب نور همانطور که در تصاویر ثبت شده مشاهده می کنید از روشنایی بسیار خوبی برخوردار است. با این حال، در این بخش، وجود عملکرد پرکاربرد نرم افزار عکاسی در حالت شب منجر به کاهش قابل توجه نویز نور شب (نورهای مصنوعی مانند نور لامپ) شد.

به راحتی بازی کنید و لذت ببرید

اما اجازه دهید به سراغ مشخصات سخت افزاری این گوشی هوشمند جذاب برویم. یکی از قدرتمندترین پردازنده های کوالکام و البته گوشی های هوشمند اندرویدی، یعنی. نسل اسنپدراگون 8، شیائومی 12 را همراهی می کند. هسته قدرتمندتر با قابلیت ارائه حداکثر فرکانس کاری 3.0 گیگاهرتز به همراه سه هسته با قابلیت ارائه فرکانس کاری 2.5 گیگاهرتز و چهار هسته اقتصادی با صرفه جویی در انرژی کمتر و توانایی ارائه فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز، هشت هسته این پردازنده با معماری 4 نانومتر را تشکیل می دهند. جدا از مشخصات قدرتمند هسته ها، با توجه به تست های بنچمارکی که انجام دادیم و نتایج این تست ها را در تصاویر زیر مشاهده می کنید، باید بگوییم که شیائومی 12 به راحتی از پس بازی های سنگین با گرافیک بالا مانند Call of Duty Mobile برمی آید. ، آسفالت 9 و PUBG Mobile. اما در این قسمت انتقادی به این گوشی وجود دارد که تحت ترافیک کاری بسیار سنگین و با توجه به تست استرس که گوشی را در سخت ترین حالت ممکن عملکرد CPU قرار می دهد، شاهد دمای پایینی از این گوشی نبودیم که بهتر است. ، اگر شیائومی سیستم خنک کننده داشت. برای این گوشی هوشمند بهتر در نظر گرفته شده است تا شاهد دمایی بالاتر از 45 درجه نباشیم. باتری 4500 میلی آمپر ساعتی در شرایط استفاده معمولی عمر مفید (زمان آماده به کار) نزدیک به دو روز را برای شما فراهم می کند. استفاده از یک شارژر فوق العاده قدرتمند با توان 67 وات امکان شارژ از صفر تا 100 درصد را در 39 دقیقه فراهم کرد که عملکرد بسیار خوبی است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی مدل 12 2201123G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی مدل 12 2201123G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت"، کلیک کنید.