نقد و بررسی گوشی موبایل موتورولا مدل Moto E32s دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

میان رده مقرون به صرفه با عملکرد قابل قبول

باید اعتراف کنیم که موتورولا بار دیگر توانسته در بین برندهای معروف در زمینه گوشی های هوشمند قرار بگیرد و شاهد ارائه محصولات باکیفیت و جذاب از این شرکت بوده ایم. Motorola Moto E32s یکی از آن گوشی های میان رده ای است که نسبت به قیمتش مشخصات مناسب و قابل قبولی دارد. در نمای جلو، طراحی جذاب Infinity O ناچ را می بینیم، جایی که بریدگی دایره ای در بالا و مرکز صفحه نمایش سنسور دوربین سلفی را در خود جای داده است. موتورولا سعی کرده حاشیه کمتری برای نمای جلو در نظر بگیرد و باید بگوییم که در این زمینه تا حد قابل قبولی موفق بوده و در نهایت صفحه نمایش 82.9 درصد از نمای جلو را به خود اختصاص داده است که در نهایت منجر به یک تنها صفحه نمایش شما خواهد بود

طراحی جدیدی در نمای جلو دیده نمی شود و موتورولا از زبان طراحی آشنای استفاده می کند که در گوشی های هوشمند دیگر این برند دیده ایم. اما باید بگوییم که طراحی پشتی Motorola Moto E32s آن را کاملا از گوشی های برندهای دیگر متمایز می کند. وزن فوق العاده مناسب 185 گرمی این گوشی نه آنقدر سنگین است که در استفاده طولانی مدت باعث خستگی دست شود و نه آنقدر سبک که حس افتادن در هنگام استفاده را تشدید کند. در مجموع باید بگوییم که با توجه به وزن، جنس و طراحی، تجربه کاربری جذابی با این گوشی خواهید داشت. حسگر اثر انگشت فیزیکی در قاب کناری دکمه پاور به عنوان یک ویژگی امنیتی بسیار پرکاربرد قرار می گیرد که عملکرد بسیار سریعی در باز کردن قفل صفحه دارد.

صفحه نمایش صاف و بدون تاخیر

Motorola Moto E32s مجهز به صفحه نمایش 6.5 اینچی IPS با وضوح 720 در 1600 پیکسل است که قادر به نمایش 270 پیکسل در هر اینچ است. با توجه به مشخصات بررسی شده برای این صفحه نمایش، تا کنون باید بگوییم که وضوح تصویر قابل قبولی را در شرایط نوری مختلف مشاهده خواهید کرد که انتظارات شما را برای اندازه و شکل یک گوشی مقرون به صرفه برآورده می کند و شاید بهتر بود برای موتورولا برای افزایش وضوح و PPI. بیشتر برای این صفحه در نظر گرفته شده است. اما نکته جالبی که باید به آن اشاره کرد، قابلیت ارائه نرخ رفرش 90 هرتز در این صفحه نمایش است. از این نظر، عملکرد صفحه نمایش در هنگام بازی و تماشای ویدیوی باکیفیت بهتر از صفحه نمایش هایی با نرخ به روز رسانی 60 هرتز است.

با خیال راحت در نور روز عکاسی کنید

بدون شک یکی از معیارهای اصلی مصرف کنندگان برای خرید گوشی، سنسورهای دوربین است. موتورولا Moto E32s با توجه به قیمت و بررسی هایی که انجام دادیم در این زمینه بسیار خوب و قابل قبول عمل کرد. در پشت این گوشی از سه سنسور دوربین استفاده شده که قدرتمندترین آن ها سنسور اصلی 16 مگاپیکسلی عریض است. شاید در نگاه اول و روی کاغذ این سنسور وضوح چندان بالایی نداشته باشد اما باید بگوییم که همین سنسور عملکردی بالاتر از گوشی مقرون به صرفه ارائه می کند. با توجه به تصاویر ثبت شده در نور روز، تصاویر خروجی کیفیت بسیار بالایی دارند، رنگ ها بسیار نزدیک به واقعیت هستند و با رنگ و لعاب کمی نشان داده می شوند که جذابیت تصاویر خروجی را دو چندان می کند. اگر بخواهیم جزئیات را در تصاویر خروجی نشان دهیم، باید بگوییم که با توجه به اندازه رزولوشن در نظر گرفته شده، این سنسور عملکرد بسیار خوبی در این زمینه داشته است.

در حالت عادی، سنسور دوربین اصلی این گوشی برای ثبت تصاویر با زاویه دید وسیع بسیار خوب عمل کرد. جزئیات با دقت لازم نشان داده شده و با نگاه به آسمان و دید ابرها و وضوح قابل قبول باید بگوییم که از نظر کنتراست و محدوده دینامیکی بسیار خوب عمل کرده است. جالب اینجاست که این سنسور در حالت زوم دوبل (زوم دیجیتال) عملکرد بسیار خوبی داشت. همانطور که می بینید، رنگ ها با جذابیت بصری خوبی در این حالت نمایش داده می شوند و جزئیات دقیق هستند. اما در حالت زوم 4 برابری با افت کیفیت جزئیات و رندر رنگی مواجه هستیم که برای چنین گوشی ارزان قیمتی کاملا طبیعی است.

اگر بخواهیم بارزترین و قدرتمندترین ویژگی این سنسور برای ثبت تصاویر در نور روز را بیان کنیم، بدون شک نمایش بسیار جذاب رنگ هاست. همانطور که در عکس ها مشاهده می کنید، رنگ سبز برگ درخت با کمی رنگ و لعاب نسبت به واقعیتی که با چشم می بینیم، جذابیت بسیار جالبی به تصاویر خروجی ثبت شده توسط این سنسور دوربین می دهد. در حالت زوم دوبل، دقت جزئیات هنوز کاملا قابل قبول است و جذابیت رنگ کمی کاهش می یابد.

اما اجازه دهید به عملکرد نور شب و عملکرد کم نور این سنسور دوربین بپردازیم. در این صورت باید بگوییم که نباید روی این گوشی حساب خاصی باز کنید. با توجه به تصاویر خروجی ثبت شده باید بگوییم که روشنایی خوبی خواهید دید اما به حذف نویزها در نور شب زیاد اهمیت ندهید (نورهای مصنوعی مانند نور لامپ، پراکندگی نور بر کیفیت تصاویر خروجی تاثیر منفی می گذارد) . البته باید دوباره تاکید کنیم که نباید از چنین گوشی ارزان قیمتی انتظار بیشتری داشت. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی در این گوشی عملکرد بیشتری نسبت به یک گوشی ارزان قیمت در نور روز به شما می دهد. نور کافی، جزئیات دقیق و رنگ های جذاب و دلنشین از جمله ویژگی های اصلی تصاویر خروجی ثبت شده توسط سنسور دوربین سلفی این گوشی است. در حالت پرتره، پس زمینه به خوبی محو می شود و پرتره صورت تداخل چندانی با پس زمینه بوکه ایجاد نمی کند. در نور شب نباید انتظار رندر دقیق جزئیات را داشته باشید، اما جذب نور خوب و کاملا قابل قبولی وجود دارد.

پردازنده و باتری که به خوبی از عهده وظایف خود بر می آید

از نظر مشخصات سخت افزاری، Motorola Moto E32s انتظارات شما را به عنوان یک گوشی مقرون به صرفه و حتی گوشی های میان رده گران تر برآورده می کند. این گوشی مجهز به پردازنده Mediatek Helio G37 است که از چهار هسته قدرتمندتر با قابلیت ارائه فرکانس کاری 2.3 گیگاهرتز و چهار هسته اقتصادی با بازده انرژی کمتر و قابلیت ارائه فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز تشکیل شده است. هشت هسته آن را تشکیل می دهد. وجود این پردازنده باعث شد موتورولا Moto E32s بتواند عملکردی عالی در بازی ها و اپلیکیشن های محبوب ارائه دهد. اما وقتی صحبت از اجرای بازی های سنگینی مانند Call of Duty Mobile و Asphalt 9 می شود، آیا می توانید به این گوشی اعتماد کنید؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که Moto E32s به خوبی از پس چنین بازی های سنگینی بر می آید و بهتر است تنظیمات گرافیکی این گونه بازی ها را در حالت کارایی بالا تنظیم نکنید تا روان و بدون تاخیر اجرا شود.

باتری 5000 میلی آمپری انتخاب بسیار مناسبی برای این گوشی بود و باعث شد در شرایط استفاده معمولی با شارژ 100 درصدی شاهد عمر مفید دو روزه (زمان آماده به کار) باشید. حتی در شرایط استفاده سنگین (داده‌ها، بازی کردن و تماشای ویدیو)، عمر مفید یک روزه را خواهید دید. در مجموع باید بگوییم که Motorola Moto E32s مجهز به صفحه نمایش بسیار روان، کیفیت قابل قبول، سنسور دوربین مناسب برای عکاسی در نور روز، پردازنده بسیار مناسب و باتری قدرتمند است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گوشی موبایل موتورولا مدل Moto E32s دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گوشی موبایل موتورولا مدل Moto E32s دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت"، کلیک کنید.