نقد و بررسی گوشی موبایل موتورولا مدل Moto G22 دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

یک زبان طراحی متفاوت

باید اعتراف کرد که موتورولا با معرفی محصولات باکیفیت و مقرون به صرفه توانسته در زمینه گوشی های هوشمند میان رده عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. Moto G22 از آن دسته گوشی های رده بالایی است که با توجه به مشخصات مورد نظر و همچنین قیمت، عملکرد بسیار قابل قبولی دارد. این بار، موتورولا از زبان طراحی کمی متفاوت و شاید غیر متعارف در پشت برای قرار دادن سنسورهای دوربین استفاده می کند. همان بریدگی مستطیلی آشنا برای قرار دادن سنسورهای دوربین است، اما طراحی کمی متفاوت آن را از سایر گوشی‌های هوشمند متمایز می‌کند. در این قسمت خبری از قابلیت امنیتی و سنسور اثر انگشت بسیار پرکاربرد نیست، این قابلیت در قاب کناری دکمه پاور قرار گرفته است. حسگر اثرانگشت فیزیکی این گوشی با توجه به تست های انجام شده، توانایی ارائه عملکرد سریع قفل صفحه نمایش را دارد.

وزن فوق العاده مناسب 185 گرمی این گوشی دلیل عدم خستگی دست در استفاده طولانی مدت است و از طرفی صفحه تخت و HANDS-ON مناسب حس افتادن در هنگام استفاده را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. در نمای جلویی نیز شاهد یک صفحه نمایش هستیم که به بریدگی Infinity O مجهز شده است. بریدگی دایره ای در بالا و مرکز صفحه نمایش سنسور دوربین سلفی را در خود جای داده است. شاید بهتر بود قاب کوچک تری در پایین صفحه در نظر گرفته می شد، اما در جایگاه یک گوشی هوشمند میان رده، صفحه نمایش 84.2 درصد نمای جلو را به خود اختصاص داده است که مقدار کاملا قابل قبولی است.

صفحه نمایش 90 هرتز

همانطور که همیشه اشاره کردیم، هر گوشی هوشمند را باید بر اساس قیمت آن قضاوت کرد. موتورولا موتو جی 22 به عنوان یک گوشی هوشمند میان رده به صفحه نمایش و سنسور دوربین کاملاً قابل قبولی مجهز شده است. صفحه نمایش 6.5 اینچی IPS با وضوح 720 در 1600 پیکسل که می تواند 268 پیکسل در هر اینچ را نمایش دهد. با توجه به مشخصات مطرح شده باید بگوییم که عملکرد خوبی را شاهد خواهید بود.

در شرایط نوری مختلف، وضوح تصویر قابل قبولی را مشاهده خواهید کرد و آیکون ها به خوبی قابل مشاهده هستند. اما باید بدانید که به عنوان مثال در زیر نور مستقیم خورشید وضوح تصویر کمی تحت تاثیر قرار می گیرد، اما همچنان وضوح خوبی دارد. اما قوی ترین ویژگی این صفحه نمایش بدون شک قابلیت ارائه نرخ تازه سازی 90 هرتز است. چنین نرخ تازه‌سازی صفحه‌ای صاف و بدون تاخیر را به ارمغان می‌آورد و از طرفی عملکرد بهتری را هنگام بازی و تماشای فیلم‌های باکیفیت نسبت به صفحه‌های با نرخ تازه‌سازی 60 هرتز خواهید دید.

سنسور دوربین اصلی قدرتمند

استفاده از سنسورهای قدرتمند و متنوع دوربین، معیار بسیار مهمی در خرید گوشی های هوشمند است و موتورولا موتو جی 22 از سنسورهای دوربین متنوع و حتی قدرتمند بهره می برد. وجود سنسوری بر روی دوربین اصلی با وضوح 50 مگاپیکسل منجر به رندر شدن جزئیات با دقت بالایی در تصاویر خروجی ثبت شده شد. کنتراست کافی و محدوده دینامیکی قابل قبول از دیگر ویژگی های تصاویر خروجی ثبت شده توسط این سنسور دوربین اصلی است. اما در نور شب می توان تا حد قابل قبولی به این سنسور دوربین اعتماد کرد. با بهره گیری از دیافراگم f/1.8 با جذب نور بالای آن می توانید شاهد تصاویری با روشنایی مناسب در نور شب و نور کم باشید. از طرفی قابلیت جالب نرم افزار عکاسی در حالت شب، نویزهای نور شب (نورهای مصنوعی مانند نور لامپ) را تا حد قابل قبولی حذف می کند و در نهایت تصاویر کم نویز ارائه می کند.

سنسور محبوب و پرکاربرد اولترا واید با رزولوشن 8 مگاپیکسلی نیز این گوشی را همراهی می کند. زاویه دید گسترده 118 درجه این سنسور آن را برای ثبت تصاویر در طبیعت بسیار مناسب کرده است. تصویر خروجی این سنسور دوربین فوق عریض می توان گفت قابل قبول است اما با توجه به رزولوشن در نظر گرفته شده و زاویه دید گسترده، نباید انتظار نمایش جزئیات با دقت بالا را داشته باشید. دو سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و عمق به ترتیب این گوشی هوشمند را برای ثبت تصاویر نزدیک و کمک به ثبت تصاویر پرتره هرچه بهتر از سنسور دوربین اصلی همراهی می کنند. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی نیز انتخاب بسیار خوبی بود که در نور روز در مقایسه با نور شب عملکرد بهتری داشت و نباید انتظار داشته باشید که خروجی تصاویر ثبت شده را در نور شب و نور کم کاهش دهید. هم سنسور دوربین اصلی و هم سنسور دوربین سلفی قابلیت فیلم برداری با حداکثر کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارند که شاید با توجه به وجود سنسور دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، موتورولا این قابلیت را دارد. برای ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت 4K برای این گوشی هوشمند.

پردازنده قابل قبول، باتری مناسب

تا جایی که به مشخصات سخت افزاری مربوط می شود، موتورولا Moto G22 به یک پردازنده میان رده Mediatek Helio G37 مجهز شده است. چهار هسته قدرتمندتر با قابلیت ارائه حداکثر فرکانس کاری 2.3 گیگاهرتز و چهار هسته اقتصادی با راندمان انرژی کمتر و قادر به ارائه فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز، هشت هسته این معماری پردازنده 12 نانومتری را تشکیل می دهند. با توجه به مشخصات مطرح شده باید بگوییم که Motorola Moto G22 توانایی ارائه عملکرد بسیار قابل قبولی را در حین انجام بازی های سنگین حتی Call of Duty Mobile و Asphalt 9 دارد.اما باید بگوییم که در صورت عدم تنظیم تنظیمات گرافیکی بازی برای عملکرد بالا، عملکرد بهتری را بدون تاخیر خواهید دید. باتری 5000 میلی آمپر ساعتی نیز گزینه بسیار مناسبی برای این گوشی هوشمند است که در شرایط استفاده معمولی قادر است با شارژ 100 درصدی عمر مفیدی نزدیک به دو روز داشته باشد. در مجموع باید بگوییم که Motorola Moto G22 یک گوشی میان رده است و بر اساس مشخصات بررسی شده، توانایی ارائه عملکرد کاملا قابل قبولی را دارد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گوشی موبایل موتورولا مدل Moto G22 دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گوشی موبایل موتورولا مدل Moto G22 دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت"، کلیک کنید.